Wegvallende verbinding sinds update box12

  • 23 April 2024
  • 2 reacties
  • 24 keer bekeken

Sinds de update hebben wij ook last van een wegvallende internet verbinding. 

Meerdere keren per dag verliest de modem de internet verbinding. Op het modem knippert het lampje van internet op dat moment. En op het glasvezel kastje is het lampje van; ethernet uit. Als je dan een paar minuten wacht, komt de internet verbinding weer terug. En brand het lampje van ethernet op het glasvezel kastje ook weer.

Ik heb zondag gebeld met KPN. Prima service, er werd een meting gedaan en de conclusie was; een nieuwe modem. 

De volgende dag (maandag 22 april) kon ik het nieuwe modem ophalen. Aangesloten en binnen een uur had ik exact dezelfde storing. 

Weer gebeld met KPN. En vanmorgen een monteur thuis gehad. Wederom prima service. Monteur heeft het glasvezel kastje vervangen en ook wederom de modem. 

Helaas had ik binnen een uur weer dezelfde storing. Monteur was toen al weg. 

Dus vanmorgen opnieuw gebeld met KPN. Nu wordt er een monteur gestuurd die de glasvezelverbinding vanaf de verdeelkast verderop in de wijk tot aan ons huis gaat doormeten. 

Ik hoop dat daar wat uit gaat komen. Want zelfs TV kijken is hier niet meer mogelijk omdat de verbinding meerdere keren per uur verbroken wordt.

Gelukkig krijgen we een tijdelijke noodoplossing vanuit KPN. Een 4G modem met een SIM kaartje, zodat we eerst weer connected zijn. 

Persoonlijk vind ik de service erg goed van KPN. 

Nu de oplossing nog.......

 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag gemaakt


2 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @martijn.huizinga. Wat vervelend dat je een wegvallende verbinding ervaart. Wat jammer dat een nieuw modem het probleem niet heeft verholpen en onze monteur het ook niet heeft kunnen oplossen. Is de kabel tussen het glasvezelkastje en Experiabox al vervangen?

Dus vanmorgen opnieuw gebeld met KPN. Nu wordt er een monteur gestuurd die de glasvezelverbinding vanaf de verdeelkast verderop in de wijk tot aan ons huis gaat doormeten. 

Ik hoop dat daar wat uit gaat komen. Want zelfs TV kijken is hier niet meer mogelijk omdat de verbinding meerdere keren per uur verbroken wordt.

Ik ben erg benieuwd of deze monteur het probleem wel blijvend kan verhelpen. Laat je weten hoe dit afloopt?

Afgelopen week meerdere keren contact gehad met KPN.

Afgelopen woensdag is er ook een monteur langs geweest.

Deze keer een monteur van KPN Netwerken. Hij heeft onze aansluiting in de wijkcentrale omgepatched. 

Nu zitten wij dus in de wijkcentrale op een andere aansluiting. 

Sinds dien hebben wij gelukkig nog geen storing weer gehad. 

Achteraf gaf men bij de helpdesk van KPN ook aan dat er iets mis was gegaan met de communicatie tussen hun en met de afdeling netwerken. Daarom heeft e.e.a. wat langer geduurd dan de bedoeling was.

Maar ondanks dat heb ik wel het idee dat de storing serieus werd genomen, en dat het goed is opgelost. 

Ook gezien de noodoplossing middels het 4G kastje. 

Reageer