Vraag

Wegvallende verbinding v10a & SuperWifi

  • 24 February 2023
  • 12 reacties
  • 77 keer bekeken

De laatste tijd ervaar ik veel problemen met steeds wegvallende wifi. 
Gebeurd dagelijks meerdere keren. 
Kan de Toon geen verbinding maken, de omvormer van de zonnepanelen niet, geen wifi op de tablet, telefoon, laptop, etc. 
Af en toe wel wifi, maar geen internettoegang (lastig met thuiswerken en Netflix kijken). 
Ook de superwifipunten vallen dan geregeld uit. 
 

De strook van het modem en de router af is dan het enige wat helpt, maar om dat dagelijks meerdere keren te doen lijkt me niet de bedoeling. 
 

Iemand anders een passende oplossing hiervoor?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Dat is natuurlijk niet praktisch. Dat is dus echt iets van de laatste tijd? Je zou dan eens een blik kunnen werpen in dit artikel op onze kennisbank: Slechte Wifi: oplossingen voor trage en wegvallende Wifi. Je kan ook altijd even bellen voor assistentie op 0800-0402. 

@Remco_  Dit is echt van de laatste tijd. In huis zijn er geen zaken gewijzigd of apparatuur bij gekomen. 
Alles is destijds aangesloten door een monteur. 
Zijn al 2 superwifi punten aanwezig. 
Zag dat ze op 1 maart bezig gaan met werkzaamheden. Hopelijk helpt dit, want elke dag alles opnieuw opstarten begint wel vervelend te worden. 

Reputatie 7
Badge +13

Dan wachten we dat nog even af. Post gerust nog even een berichtje als we nog iets voor je kunnen doen!

Nou die werkzaamheden hebben niet geholpen. Dagelijks valt weer alles uit en lijkt het erop dat het modem zichzelf opnieuw opstart. Is heel vervelend als je net aan het werk bent, Netflix, Viaplay of gewoon tv aan het kijken bent. 

Reputatie 7
Badge +13

Hoe staan de zaken er nu voor? Ik was even jouw topic uit het oog verloren. Is de stabiliteit weer terug of werkt het modem nog steeds niet optimaal?

@Remco_ nog steeds niet optimaal. Verbinding valt elke dag wel een paar keer uit. Modem start zich voor mijn gevoel meerdere keren per dag opnieuw op. 

Is er iemand die weet wat ik kan doen aan het feit dat het modem zich minimaal 2x per dag opnieuw lijkt op te starten?

Kan dan helemaal niets. Geen tv, geen internet. 
 

Reputatie 7
Badge +13

@Skulle81 Excuses voor de late reactie, er ging iets fout waardoor ik dit topic nu pas onder ogen krijg. Valt het hele modem op het moment van de storing dan uit en gaan de lampjes anders branden?

Lampje is rood. Even later is alles weer groen. 
In de tussentijd valt dus alles weg. Geen tv, geen internet. 
Vaak meerdere malen per dag

Reputatie 7
Badge +13

@Skulle81 Ik meet inderdaad ook meerdere verbrekingen op de lijn. Heb je het glasvezelkastje in de meterkast al eens van de spanning gehaald? Dat wil in mijn ervaring vaak dit soort problemen oplossen. Als dat niet helpt dan kun je ook altijd even bellen met 0800-0402. Dan zal er na een meting een monteur voor je worden ingeboekt.

Bedoel je deze? Zo ja, dan is die al geregeld van de stroom af geweest 

En die lampjes van glas en ethernet zijn gewoon groen (knipperen heel snel)