Vraag

wegvallende wif/ internet

  • 14 januari 2021
  • 5 reacties
  • 28 keer bekeken

Sinds 3 dagen valt mijn wifi geregeld weg,  ca. 5-10x per dag. Ook valt mijn bekabelde verbinding weg. Diverse resets gedaan,  maar geen blijvend resultaat. Opnieuw opstarten helpt wel een poosje, maar valt dan weer weg. Wifi valt meer weg dan bekabeld, maar bekabeld ook ca 2-3x per dag.  Diverse malen de online hulp gebruikt, waarbij dan kanalen gewisseld worden, maar geen duurzaam resultaat.  Wat kan ik nog doen? Er zijn geen storingen in de buurt bekend. 

Modem is een v10a.


5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Welkom op het forum @JaRe!

Als ik je lijn doormeet kom ik inderdaad meerdere verbrekingen tegen, het is mij echter niet direct duidelijk waar die verbrekingen door veroorzaakt worden. Zou je de kabel die van het KPN aansluitpunt naar de Experia Box loop, even helemaal los willen koppelen en daarna weer stevig vast willen klikken? Op die manier weten we zeker dat de kabels goed contact maken. Je mag daarna de Experia Box terugzetten naar de fabrieksinstellingen, zodat de software opnieuw ingeladen wordt.

Als je daaraan last blijft houden van deze verbrekingen, zou je dan een foto willen plaatsen hier van je Experia Box waarop te zien is hoe deze precies aan is gesloten?

 Hierbij de foto's, kabels uit en weer er in gedaan. Net weer uitval gehad. Kabels van links naar rechts isra kabel,  telefoon  uit,  vaste kabel naar de tv.( En stroom ;-) )

Reputatie 7
Badge +15

Zie ik het nou goed en is de kabel vanuit IS/Ra naar DSL poort een platte? Zo ja, wil je die vervangen door bijgeleverde ronde kabel?

Ik heb helaas geen ronde kabel, naar  mijn weten zat deze er destijds ook niet bij. De kabel is nog van mijn originele modem, die ik had voor de v10a. Die had ik in de voorgaande ca. 10 jaar ook  al in mijn oude huis. De ronde kabels die ik heb liggen passen ook niet op het isra punt. 

Reputatie 7
Badge +15

Ik heb je nu een setje aansluitmateriaal gestuurd met onder andere de aansluitkabel. Ik wil je vragen die te vervangen. Ik hoor graag weer van je als je het hebt kunnen testen.

Reageer