Beantwoord

Wegvallende WiFi

  • 21 October 2020
  • 21 reacties
  • 123 keer bekeken

Ik heb steeds wegvallende WiFi. Kpn monteur is geweest, maar kan niets betekenen. Enige wat hij kon adviseren is superwifi. En dat kost €150. 
Die krijg je niet als vaste klant. Dit voelt voor mij heel oneerlijk. KPN beloofd een stabiele WiFi verbinding. Dat kunnen ze niet waarmaken in mijn geval en dus, als ik wil blijven zal ik zelf moeten investeren.  KPN gaat nl niet datgene geven wat ik blijkbaar nodig heb. Aan de ene kant wil ik graag bij kpn blijven, maar dit gaat me wel echt te ver. Ik ben al 25 jaar klant bij KPN, ik wil niet een slaatje ergens uitslaan, maar ik wil wel graag de service en oplossing die ik naar mijn idee gewoon verdien. 

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Joep1965 29 October 2020, 22:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Corrie123, welkom op ons forum!

Ook voor onze bestaande en trouwe klanten hanteren wij wifi garantie. Ik raad je aan om onze Wifi Manager eens te proberen. Dit is dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen. De Wifi Manager zal je vragen een aantal metingen op verschillende locaties uit te voeren. Hierna komt deze met een passende oplossing. Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager twee keer.

We hebben ook een topic waar nog meer tips staan om problemen met wifi op te lossen. Zou je die ook door willen nemen?

Ik voel mij nu verre van serieus genomen door deze reactie. Natuurlijk heb ik dat allemaal al gedaan, en wel meer dan 10x inmiddels. Alles is ook al doorlopen, monteurs zijn al geweest zoals ik al zei. En de laatste monteur vertelde dat jullie het niet op kunnen lossen, alleen door superwifi, maar dat moet ik dan zelf kopen. Dus nee, KPN hanteert duidelijk GEEN wifi garantie!!!!!!

Badge +19

Natuurlijk is ook bij u goed wifi mogelijk. Zet op iedere etage wifi versterkers neer die met een kabel verbonden zijn aan het modem en u heeft gegarandeerd goed wifi. Als u de wifimanager GOED doet dan krijgt u die versterkers van kpn helemaal gratis of zelfs een monteur geheel gratis. Als u geen kabels wil dan zal u inderdaad de super wifi's moeten kopen.

Ik heb wifi versterkers verbonden met kabel. En de wifimanager al tig keer gedaan ook met begeleiding en het koste wat moeite, maar de monteur hoefde ik uiteindelijk inderdaad niet te betalen. Maar zelfs met versterkers concludeerde de monteur hetzelfde als ik: wegvallend en traag wifi. Zijn conclusie was toch echt dat ze niets meer konden betekenen BEHALVE superwifi.

Badge +19

Die monteur verteld onzin. De super wifi zijn zeker niet beter dan de bekabelde. Welke type versterker heeft u nu? Van kpn? Welke snelheid haalt u als u met een bekabelde pc of laptop meer?

Dus het heeft sowieso geen nut om €150 uit te geven voor superwifi begrijp ik?

Badge +19

Nee eerst moeten we het probleem lokaliseren want anders is het zonde van het geld. Ik ben wel benieuwd naar antwoorden op mn andere vragen. Want als er niet veel snelheid binnenkomt zijn we snel klaar. 

Ik heb problemen met wegvallend WiFi. Mijn laptop heeft geen aansluiting voor bekabeld internet. Als de WiFi werkt heb ik prima snelheid. 50 tot wel 70 mb. Maar met regelmaat valt het dus helemaal weg.

Badge +19

Wat heeft u aan de experiabox hangen? Gebruikt u ergens draadloze verbindingsets Toevallig?

Aan de experiabox hangt niets. Aan het andere einde van het huis is een versterkers aangesloten via de kabel die daar geïnstalleerd is. De andere 2 versterkers zijn verbonden aan de TP link (DVS650). Aangezien ik daar geen kabel heb.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb problemen met wegvallend WiFi. Mijn laptop heeft geen aansluiting voor bekabeld internet. 

Dan koopt u deze:

https://m.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943

Reputatie 7
Badge +24

Dus nee, KPN hanteert duidelijk GEEN wifi garantie!!!!!!

Niet volledig kostenloos in ieder geval. Ik denk ook niet dat KPN dat ooit beloofd heeft.

Versterkers aansluiten via een draadloze verbindingset is vragen om problemen. 

De netwerk adapter is een mogelijkheid, maar dan kan ik niet meer werken waar ik wil of ik moet met een lange kabel over de woonkamervloer gaan zitten. Het liefst heb ik dan ook gewoon goed werkend wifi, daar zou ik echt mee geholpen zijn.

Badge +19

Welk type netwerkadapter is het?

(Is dit een vraag aan mij? Ik heb nog geen netwerk adapter, ik zou heel graag stabiel WiFi willen)

Badge +19

O sorry ik zie nu pas dat de versterkers via een draadloos verbindingsset werken. Dat is helemaal niet goed. Met deze wetenschap kom ik terug op mn uitspraak dat de monteur onzin verteld. Het is of bekabelde versterkers of de super wifi's. Conclusie of kabels trekken naar de wifi versterkers of investeren in de super wifi's. 

En daar is mijn probleem. KPN beloofd stabiel internet EN wifi. Dat zouden ze ook kunnen bieden met superwifi, maar daar moet ik dan zelf in investeren. Voor wifi hoef ik geen kabels te trekken door het huis. KPN zegt niet: ALS jij kabels door heel je huis trekt en alles bekabeld aansluit, Dan garanderen wij wifi. Dat zou ook wel vreemd zijn denk ik… Naar mijn idee heb ik volgens mij contract recht op stabiel wifi. En KPN kan dat bieden door Superwifi, maar weigert dat te installeren. 

Badge +19

Uw probleem is dat u er niets voor wilt doen en dat het gratis moet zijn. Als u een buitenkraan wil gaat u dan het waterbedrijf bellen of ze gratis een buitenkraan komen plaatsten? Als u ergens een stopcontact wil gaat u dan het energiebedrijf bellen of ze dat gratis komen regelen? Lijkt me niet. De meest huishoudens kopen voor een vermogen spullen die aangestuurd worden door wif maar hetgeen dat er voor zorgt dat ze spullen allemaal goed werken mag niets kosten. kpn gaat heel ver om de klanten goed wifi te geven door gratis wifi versterkers aan te bieden. Dat u dat niet wil is uw keus.

Pardon??? Ik betaal maandelijks een fors bedrag aan kpn. En daarvoor zou ik oa stabiel internet en WiFi krijgen. Maar ‘het is te druk’ op de lijn, dus helaas pindakaas. We beloven het wel, maar dat is niet altijd reeel. U mag blijven, maar we kunnen u niet bieden wat u wilt, tenzij u nog meer gaat betalen. En als u weg gaat is dat ook geen probleem. Hoe klant en service gericht ben je dan???

Reputatie 6
Badge +6

Je betaalt KPN alleen niet voor de WiFi maar voor de bekabelde verbinding @Corrie123 . Die experia WiFi die je bekabelde aan moet sluiten is een ideale oplossing. Wens je geen kabels te trekken dan moet je zelf investeren in die super WiFi punten. Dat stukje ligt niet bij KPN die hebben daar geen grip op. 

Badge +19

Nee kijk het contract nog even na. U betaalt voor een verbinding tot en met het modem. Wi-Fi is een service. En kpn garandeert dat i goed Wi-Fi hebt door het hele huis. U krijgt zelfs gratis Wi-Fi versterkers en ja die werken met kabels.