Beantwoord

Wegvallende wifi experiabox v9

  • 19 August 2020
  • 28 reacties
  • 595 keer bekeken

Al een aantal maanden valt hier telkens de internet verbinding en TV weg. Dat gebeurt elke dag wel een aantal keer. Updaten of Herstarten van de Experia Box verhelpt het probleem, maar komt de volgende dag weer terug. 

Het apparaat is al eens gereset en de stroomkabel is er ook al voor de (geadviseerde) 5 minuten uitgehaald en daarna ingeplugd en opnieuw gestart. Probleem komt nog steeds terug. Kan het zijn dat de Experia Box aan het einde van zijn tijd is? Zo ja, wat zijn de vervolg stappen? 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 20 August 2020, 13:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Hoi @Fhdg . Welkom op het forum.

Fijn dat je al een paar dingen geprobeerd hebt. Zo te lezen valt de hele verbinding weg en dat wil ik graag beter onderzoeken. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Ik heb mijn profiel geupdate. Ook nog gebeld met klantenservice en een harde reset gedaan . Probleem blijft terugkomen. Is hele trage WiFi en soms na de WiFi manager zelf trager dan ervoor. Begin nu wel wat geïrriteerd te raken , zeker gezien het feit dat ik ook thuiswerk nu

Badge +19

Gebruik je ergens draadloze verbindingsets? Of iets van een switch? Vertel eens wat meer over je netwerk?

Hoi @Fhdg . Je schrijft dat je itv ook wegvalt.  Klopt dat? Ik bedoel hiermee dus de tv die je kijkt via de tuner. 

Geen verbindingssets in gebruik. Tv valt wel mee, vaak loopt Netflix vast door te trage verbinding denk ik (die stream ik dan naar tv)

Hoi @Fhdg . Even los van het probleem met de verbrekende verbindingen zie ik dat jij een verouderde tv-ontvanger hebt.

Via deze website kun je zelf een nieuwe aanvragen: https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006

Hier zit ook een optie voor netflix in. Zo kun je veel stabieler netflix kijken. 

Ik begrijp dat de internet verbinding ook wegvalt op de telefoons/tablets etc?  

 

Dank voor de link. Heb ik gelijk gedaan.  De WiFi hapert regelmatig op tablets/computers/telefoon

En is regelmatig heel traag.

Als je de wifi manager doet en je geeft de indeling van je woning aan. Is er dan ook verschil per ruimte? Is het internet wel stabiel in de buurt van de experiabox?

Wat voor snelheden meet die wifi manager in de verschillende ruimtes? Wordt er ook een suggestie gedaan voor gratis wifi versterkers? 

De WiFi is vaak iets sneller

beneden naast het modem dan boven, maar op een slechte dag is het ook beneden slecht . Krijg de gratis versterkers aangeboden via draad. En wordt dus eigenlijk gedwongen die draadloze te kopen. Maar vind het gek dat ik een contract heb voor een Bepaalde downloadsnelheid en dat ik dan zelf 150 euro

moet betalen om een beetje snelheid te krijgen. In basis zou de snelheid toch echt wel standaard boven de 20 moeten zitten beneden zonder dat ik daar extra investeringen voor hoef te doen. Eerst nu maar kijken of de nieuwe box iets helpt. Ik heb zelf

her idee dat de

modem “op” is. Die wordt ook erg warm , maar het schijnt dat dit model het nog goed zou moeten doen

Een kabel is bij die superwifi's ook noodzakelijk. Vergeet dat niet. Er moet minstens één superwifi bedraad zijn aangesloten.  De andere mag dan wel draadloos.

Welk type experiabox heb je? En bedoel je met warm, lauwwarm of eerder tegen heet aan?

Hoi,

vandaag weer ellende. Zelfs mijnkpn wilde niet opstarten wegens te trage verbinding 😂😫.

ik heb een experiabox v9. Hij wordt niet heet maar wel warm en is nu ook beige aan de bovenkant en grijs aan de onderkant geworden door de warmte.

Ik heb iig 1 kabel beneden, dus dat gaat dan goed om een versterker aan te hangen, als de wifi het dan goed doet. Want nu zit ik met die kabel regelmatig in mijn computer op de bank omdat ik anders niet kan werken.

ik ga de wifi manager maar weer eens opstarten (harde reset hebben we al gedaan vandaag )

Nou was weer staaltje kpn verbetering na wifimanager van 16 naar 12 . Heb nu maar de gratis versterker besteld , alhoewel ik naast de modem zittend niet meer dan 19 haal en zelfs halverwege Eruit wordt geknikkerd. 

 

Ai, dat is niet best, inderdaad. Je hebt, neem ik aan, twee Experia Wifi's besteld toch? Die nemen in dat geval sowieso de wififunctie van de v9 over. Ik ga er van uit dat dit de situatie aanzienlijk verbetert.

Nou, nog steeds geen verbetering. Bij terugkijken op de tv blijft de tv regelmarig even hangen en ook de wifi hangt om de zoveel tijd. Dus ondanks nieuwe tv box en wifi versterker nog steeds problemen. Enige overblijvend apparaat waar het probleem kan zitten is de Experiabox. Is er een manier om die om te ruilen?

Reputatie 7
Badge +24

Hoe snel is de verbinding op uw adres volgens deze site?

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

 

28 mbit

Reputatie 7
Badge +24

28 mbit

Dat is niet zo veel. Heeft u achter "Bonbed Koper" een streepje staan? Net als ik?

Nee daar staat 56 Mbits.

als ik de WiFi manager doe kom ik vaak niet eens boven de 20 trouwens ,laatste keer

met alle Nieuwe apparatuur op 15 😟

@Fhdg .Heb jij ook de mogelijkheid om (tijdelijk) een laptop bedraad aan te sluiten en de snelheid te meten? Volgens mijn info is er op jouw adres pairbonding geleverd. 

Zie jij ook een zogenaamd Y-kabeltje bij de hoofdaansluiting? Die maakt dus van 2 draadjes uit het KPN aansluitpunt één verbinding met de experiabox. 

Dit is 48 mbit. De wifi is op dat moment (natuurlijk heel even daarna) 12 mbit.

 

Ik probeer een analyse te doen. Maar momenteel geeft het systeem aan dat er een storing in jouw wijk is, @Fhdg . Merk jij daar ook iets van?

Zie je bericht te laat sorry

@Fhdg .  Werken jouw diensten op dit moment? Vreemd genoeg krijg ik aldoor een foutmelding als ik probeer jouw lijn door te meten. 

Er is op dit moment geen storing in jouw wijk?