Vraag

Wegvallende WiFi met mijn Experia Box

  • 31 March 2021
  • 31 reacties
  • 896 keer bekeken

Al een paar maanden valt wifi af en toe ineens weg. Apparaten zijn verbonden, en ineens signaal weg en maken de telefoons en laptops weer opnieuw verbinding. Na zoeken kwam ik problemen met de Experia V10 tegen, en ik hoopte dat dat het was, echter volgens mij hebben wij geen V10.

Op mijnmodem.kpn kom ik op een pagina met “Sagemcom F5359”. Heeft dit apparaat vergelijkbare problemen, hoe update ik de software naar de nieuwste versie?

Ook de ‘wifi verbeteren’ app sluit soms ineens af (als de wifi ineens wegvalt), maar na een paar keer proberen is het gelukt, zijn er wat wijzigingen gemaakt en opnieuw gestart. Het bereik is prima, maar het volledig wegvallen blijft.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Als u de Wi-Fi snelheid meer hoever bent u dan van het modem?


Dat is hemelsbreed een meter of vijf, met een niet-dragende muur ertussen.

Dus die muur kan je wel weg halen. Word je WiFi beter van 👍

Badge +19

De meterkast is niet de beste plek voor een modem als u geen wifi punten heeft. Het bereik van de 5 GHz band is niet zo groot en als het dan ook nog door een deur en muur heen moet dan blijft er al niet veel over. Boven kunt het dan helemaal wel vergeten. En anno 2021 ga je het met alleen een modem niet meer redden.  Download eens een wifi anyliser om het signaal te meten. 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u glasvezel of een DSL verbinding? 

En gebruikt u een switch in het netwerk? En dan bedoel ik niet die spelcomputer, maar een kastje met 5 of 8 poorten waar je kabels op aan kunt sluiten.


Glasvezel, 70MBit is wat ik eigenlijk door het hele huis wel haal via Wifi - als het werkt.
Ik heb inderdaad een 5-poorts switch op mijn kantoor voor pc en laptop, ik zal het eens proberen met die uitgeplugd.

Maar daar zit geen tv ontvanger op aangesloten? Elders in huis nog zo'n switch? De tv ontvangers zitten rechtstreeks aangesloten? Met een ononderbroken kabel van tv ontvanger naar Experiabox? 

Reputatie 7
Badge +24

Vanmorgen even de modem opnieuw gestart en de hele dag druk in de weer - dus geen idee of het geholpen heeft. Afgelopen uur echter weer brullende kinderen dat hun Nintendo geen wifi heeft. In elk geval 5GHz is DOWN; ik zal de radio in mijnmodem eens een keer uit en aanzetten, kijken of dat helpt.

Zijn die kinders de hele dag al bezig geweest met die Nintendo?

Het heeft even geduurd, vrijdag aan het eind van de werkdag de netwerkswitch van het kantoor uitgeplugd om te kijken of dat invloed had. Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar het lijkt of de experia box daar stabieler van geworden is (telefoons en laptops blijven verbonden met WiFi, althans op de momenten dat ik check). Vanmiddag zijn de jongens er weer na een lang weekend bij hun vader, dus dan wordt er weer gegamed en zullen we zien of er nog gebruld wordt als WiFi weer wegvalt.

Onze TV zit gewoon met een netwerkkabel aan de Experiabox, dat werkt probleemloos.

Gisteren heb ik nog een paar keer ‘Wifi verbeteren’ geprobeerd, maar kwam er weer niet doorheen. Telkens die ‘socketfout’ (zie screenshot van een paar posts eerder). Ik weet dus nog niet zeker of het wegvallen van wifi komt door mijn netwerkswitch - hoe zou dit invloed kunnen hebben?

Even door de logs van de experiabox heen gekeken, deze komt erg vaak voor:

Device <...> was disconnected on SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
Device <...> was disconnected on SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_VIDEO_5G])

Een stuk of veertig keer het afgelopen uur, en ook weer een connect. Dat is de telefoon van mijn vrouw, en zij is de hele tijd niet ver weg geweest. Mijn telefoon en laptop zijn in het afgelopen uur gewoon constant verbonden geweest. Als de Nintendo straks weer aangaat zal ik de logs eens in de gaten houden.