Wegvallende WiFI na aansluiten glasvezel, modem hangt aan een kabel aan de muur

  • 26 March 2024
  • 11 reacties
  • 80 keer bekeken

Vorige week is de KPN monteur geweest om alles over te zetten naar glasvezel. 

Sindsdien heb ik elke dag problemen dat de wifi steeds wegvalt.

Zoals op de foto te zien hangt mijn modem aan een stukje kabel vanuit de muur. Volgens de monteur kan dit geen kwaad en als het me stoorde moest ik het maar zelf verlengen met een adapter ertussen en een langere kabel. 

Kan dit het probleem zijn dat me wifi steeds weg valt?

 


11 reacties

Ik zou de modem zo hoog mogelijk plaatsen voor een betere wifi en de netwerkkabel dus verlengen, beter nog een langere kabel gebruiken vanaf de glaskast naar de modem @Pierewiet72 

Reputatie 7
Badge +9

Het kan geen kwaad @Pierewiet72, of het wenselijk is een tweede.
Zelf ben ik geen voorstander van verlengstukjes ertussen maar je zou het kunnen overwegen.
Mocht je het doen, koop dan wel een kwalitatief goede (bespaar hier zeker niet op).

Light je modem nu op de zelfde locatie als voorheen ?

@SaltyBart hij ligt wel op dezelfde plaats als voorheen. Volgens de monteur kon hij ook gewoon de oude kabel gebruiken die vanuit de meterkast naar de huiskamer loopt. 

Reputatie 7
Badge +24

Dit kan wel kwaad. Als een modem zo aan de utp-kabel hangt en deze zo af en toe geraakt word zodat die wat heen en weer slingert, dan kan er gemakkelijk een adertje los gaan in het stekkertje.

Dit is gewoon knoeiwerk. Onbegrijpelijk dat een monteur dit zo achterlaat.

Er zijn ook bekabeld aangesloten apparaten? Werken die wel goed? Heeft u tv? Gaat dat goed?

Reputatie 7
Badge +24

@SaltyBart hij ligt wel op dezelfde plaats als voorheen. Volgens de monteur kon hij ook gewoon de oude kabel gebruiken die vanuit de meterkast naar de huiskamer loopt. 

Dat kon dus niet. Want die is gewoon veel te kort.

@N.N. is niet heel simpel in het appartementencomplex waar ik woon. Mijn meterkast is in de liftpas zo een +/- 23 meter van mijn modem. Monteur heeft ook gewoon de oude kabel hergebruikt voor de aansluiting op het glasvezel. Het rare is dat ik hiervoor totaal geen problemen had.

Reputatie 7
Badge +24

@N.N. is niet heel simpel in het appartementencomplex waar ik woon. Mijn meterkast is in de liftpas zo een +/- 23 meter van mijn modem. Monteur heeft ook gewoon de oude kabel hergebruikt voor de aansluiting op het glasvezel. Het rare is dat ik hiervoor totaal geen problemen had.

Ok. De monteur heeft het dus gewoon niet aangedurfd om die kabel te vervangen door een andere die langer was. 20 meter is een flinke afstand. De kabel zit misschien muurvast.

De monteur had ook een mooie wandcontactdoos kunnen plaatsen.

Maar daarvoor zal hij/zij misschien de materialen niet bij zich gehad hebben.

Reputatie 7
Badge +9

Dit kan wel kwaad. Als een modem zo aan de utp-kabel hangt en deze zo af en toe geraakt word zodat die wat heen en weer slingert, dan kan er gemakkelijk een adertje los gaan in het stekkertje.

Dit is gewoon knoeiwerk. Onbegrijpelijk dat een monteur dit zo achterlaat.

Er zijn ook bekabeld aangesloten apparaten? Werken die wel goed? Heeft u tv? Gaat dat goed?

Opzicht kan het geen kwaad tenzij je er tegen aan gaat lopen hannesen natuurlijk. Om het echt te voorkomen waarvoor jij vreest zou je ook de beugel kunnen plaatsen op de muur zodat hij vast hangt. Dat dit geen meesterwerk is van een monteur ben ik het mee eens.

@Nick83 ik heb geen tv van KPN maar wel een iptv kastje met kabel aangesloten op de modem. Die loopt ook regelmatig vast.

Als ik dan op me telefoon kijk heb ik ook de melding wel verbinding geen internet. Ik denk dat die monteur toch maar even terug moet komen. Morgen de KPN maar bellen 

Reputatie 7
Badge +9

Ja dan is er 100% wat mis met je aansluiting en mogelijk toch de kabel of ONT kastje, wat zeggen de modem lampjes dan @Pierewiet72 ?

Reputatie 7

Welkom op de community @Pierewiet72. Dat ziet er inderdaad niet echt netjes uit. Als de verbinding ook regelmatig lijkt weg te vallen gaat daar ook iets niet goed mee. Als je ons belt op 0800-0402 kan een collega direct de verbinding samen met jou nakijken, en het vervolg met je plannen.

Reageer