Beantwoord

Wegvallende WiFi sinds lange tijd

  • 27 June 2021
  • 8 reacties
  • 39 keer bekeken

Sinds een hele lange tijd Heb ik last van wegvallend wifi. Ik gebruik de wifimanager een aantal keren per  week als ik mijn modem weer aan de praat kan krijgen. Met de wifi manager wordt dan meestal de modem gereset of het een kanaal anders ingesteld. Het probleem blijft zich echter voordoen. Ik heb KpN ITV reeds opgezegd omdat het bij mij nooit heeft gewerkt. Er zijn versterker opgestuurd maar daar heb ik niets asn omdat ik dan kabels door het huis moet gaan aanleggen die niet eeg te werken zijn. Ik ben nu zo ongeveer ten einde raad. Ben al zolang als dat ik me herinner klant van KPN en betaal al jaren voor  internet en ITV dat nog steeds niet goed werkt. Ik ben benieuwd hoe dit probleem opgelost gaat worden.

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Aabo 1 July 2021, 10:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

@Aabo Er zit duidelijk iets niet goed in uw verbinding en/of uw aansluitingen. Om het probleem te tackelen hieronder wat vragen over uw apparatuur en bekabeling;

Heeft u een koper( telefoonlijn) - of een glasvezel verbinding ?

Welk modem heeft u , Experiabox en type ?

Welke versterkers heeft u ? experia versterkers, super-wifi versterkers ?

Gebruikt u een of meerdere DVS kastjes (draadloze verbindings set via het stroomnet)?

Heeft u 1 of meerdere switches ?

Heeft u uw modem al eens een reset naar fabrieksinstellingen gegeven ? 

Gebruikt u de juiste kabels ? Dus UTP Cat. 5E of 6?

Als uw wifi verbinding uitvalt welke lampjes branden er dan wel en niet meer, welke kleur op het modem?

 

antwoord op uw vragen


Koperverbinding

experiabox v10

Gebruik geen versterkers van kpn

Geen dvs kastjes

hen 1 wifi versterker (van mezelf) op de 1e etage die beter werkt dan de verbinding van de modem op de bgg

modem is diverse keren gereset naar fabrieksinstellingen

kabels zijn door kpn aangelegd

Alle lampjes branden groen

 

Reputatie 7

Hoi @Aabo, welkom bij ons op het forum. Hans heeft al een aantal handige vragen gesteld zo te zien, dat maakt het makkelijk. Je zegt ook dat je de Wifi Manager al eens gedaan hebt, wat is de melding die daar precies uitkwam? Kan je daar een screenshot van delen?

En op het moment dat de Wifi verbinding wegvalt, wat doet een bekabelde verbinding op dat moment? Blijft die wel werken of valt die dan ook weg?

Als ik de wifi manager wilde gebruikte bij een wegvallende verbinding kreeg ik een melding dat geen modem gevonden was of was het bereik heel traag (ca10mbps) Door het (soms wel een paar keer) opstarten van de pc en/of mobiele phone kwam de verbinding met het modem weer terug en kon fe Wifimanager dan weer worden gebruikt.

 

 

Aanstaande woensdag 30 juni komt de KPN monteur

Reputatie 7

Iets ging daar duidelijk niet goed dus @Aabo! Heeft de monteur daar gisteren iets aan kunnen verbeteren? Op je profiel zie ik nog geen gegevens staan, daardoor kan ik dat nog niet bekijken.

De monteur heeft het inderdaad goed opgelost met draadloze wifi versterkers wat nu goed blijkt te werken en voorkomt dat er kabels zichtbaar door het huis zouden lopen. Ik moet nog wel zelf van een enkel een dubbel stopcontact maken bij een gewenst  plaatsingspunt.

Had wel gehoopt na jarenlang klant van kpn te zijn op wat meer coulance mbt de aanschaf van de wifi versterkers. Bij een nieuw abonnement worden deze nu gratis geleverd. Bij een trouwe klant blijkbaar niet.  Ben zolang  als dat ik me kan herinneren klant bij KPN. 

Reputatie 7

Goed om te lezen dat de monteur het heeft kunnen verhelpen @Aabo, versterkers zijn in zo'n geval vaak de oplossing. 

Voor nieuwe klanten is het inderdaad mogelijk om als welkomstaanbieding te kiezen voor SuperWifi-punten, dat is dan in plaats van een korting. Er zijn in het verleden verschillende welkomstaanbiedingen geweest, toen jij klant werd zal je gebruik hebben kunnen maken van een ander cadeautje.