Beantwoord

Wegvallende wifi v10

  • 5 November 2020
  • 26 reacties
  • 201 keer bekeken

Ik heb al ongeveer 1,5 jaar last van een slechte WiFi verbinding. Ooit WiFi versterkers gekregen maar dat helpt allemaal niet. Het ene moment is de WiFi prima en het andere moment is het weg. Probeer telkens online dat aan te passen maar niets helpt. Ook diverse malen contact gehad maar ook hierbij, niets helpt. Een monteur laten komen om het op te lossen kost 150 euro. Is niet oké omdat kpn een super verbinding toezegt. Volgens mij is de v10 een kast die vind dat hij zomaar even de WiFi plat moet leggen. In tijden van thuis werk is dit een kwalijke zaak en vraag me af wat ik nu moet doen... 

icon

Beste antwoord door Joep1965 12 November 2020, 20:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Jeroendoor en welkom hier op het KPN Forum :)

 

Allereerst excuses voor de late reactie. Het is momenteel erg druk op het forum en ik was daarom niet eerder in de gelegenheid om je bericht te beantwoorden. Leuk om te zien dat je ons via deze weg hebt gevonden maar zuur dat je al zo lang problemen ervaart met je Wi-Fi. Welk type Wi-Fi versterker heb je op dit moment in gebruik?  Wat ik je sowieso kan adviseren, is om eens aan de slag te gaan met de KPN Wi-Fi Manager. Dit is een tool die de kwaliteit van de Wi-Fi bij jou thuis in kaart brengt en op basis daarvan verbeteringen doorvoert. Wanneer er een snelheid wordt gemeten die onder de 20 Mbit/s ligt dan krijg je als oplossing gratis KPN Experia Wi-Fi aangeboden. Dit type versterker dien je bekabeld aan te sluiten op de Experia Box en in de regel zorgt dit voor de gewenste verbetering. Een monteur kost trouwens geen 150 euro. Super Wi-Fi kost wel 150 (149 om precies te zijn) euro. Verschil met de KPN Experia Wi-Fi is dat je bij dit systeem alleen het eerste punt bekabeld aan dient te sluiten op je Experia Box, de overige punten kunnen in het stopcontact. Wanneer je geen kabels kunt/wilt trekken dan zou je dit systeem kunnen overwegen. Wil je me laten weten wat de precieze uitkomst was van de Wi-Fi Manager? Op basis daarvan kijk ik, indien nog nodig, graag verder!

Hoi,

ik heb de bedrade versterkers in de la gelegd. Dat werkte erg slecht omdat ik in delen van het huis geen dekking had. Ik heb nu zelf een eigen versterker geplaatst. De WiFi manager heb ik al vaak gebruikt maar helpt niets. Het ene moment is de WiFi goed en ineens valt deze helemaal weg en dan meestal na een minuut is die er weer. Erg lastig met online vergaderen ook. Gelukkig weten inmiddels de meeste collega’s dat ik internet van kpn heb dus ze wachten rustig dat ik weer terug ben. Die v10 die aan de muur hangt is niet goed, ook de televisie valt nog wel eens spontaan weg. Ander kanaal e.d. Is niet de oplossing. 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u glasvezel? Zo nee, wat is de snelheid op uw adres volgens deze site?

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

 

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt voor de terugkoppeling @Jeroendoor. Ik kijk graag eens met je mee; zou je daarom je forumprofiel voor me in willen vullen en een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!

Hoi,

 

ik heb inmiddels mijn profiel gevuld voor zover

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt voor het invullen van je profiel @Jeroendoor :)

 

Ik ben direct je verbinding (tot aan de Experia Box) eens door gaan meten en dit zier er gelukkig goed uit. Er komt voldoende snelheid binnen (95 Mbit/s) en de lijn is stabiel. Dat gedeelte kunnen we dus uitsluiten als boosdoener. Nu gaf je aan dat je de (bekabelde) versterkers weer in de la hebt gelegd; om welk type gaat het precies? Is deze wit of zwart van kleur? Je mag hier ook een foto van maken en deze via deze weg toesturen zodat ik hem meteen visueel heb. Laten we vanuit daar verder kijken!

De versterkers zijn zwart. Had er twee gekregen. Ook een tijd mee bezig geweest om overal goede dekking te krijgen. Heb ze uiteindelijk afgekoppeld en zelf een tp link ding gekocht en nu heb ik wel overal goede dekking. De dekking van de WiFi is prima (met eigen apparatuur) maar hij valt soms weg of is soms opeens super traag waarna hij daarna weer werkt. Dit gebeurd 3 tot 4 keer op random tijden per dag. Ik ben al bijna twee jaar bezig met klagen hierover. Nu ik thuis werk vanwege de Corona heb ik er steeds meer problemen mee.

Badge +19

U gebruikt toch niet apparatuur die data verstuurd  via het electriciteitsnetwerk mag ik hopen?

Hallo Joep1965

nee dat gebruik ik niet. Slechte ervaringen mee? 

Badge +19

Dat nog niet eens. Het zijn meer de problemen die ik hier tegen kom met die dingen. Het electriciteitsnetwerk is natuurlijk nooit bedoeld om data over te transporteren maar dat terzijde. Ik zie jouw probleem al een paar dagen en ik vind het zo jammer dat je problemen hebt met de v10. Het is verreweg het beste modem wat kpn heeft gehad m.i. dus ik dacht ik ga het toch even vragen. Zelf heb ik de v10 met experia wifi's en ben er erg tevreden over. Wat heb je er allemaal aan hangen ?

Die experia WiFi versterkers hebben bij mij nooit goed gewerkt, gaven alleen maar meer problemen met de WiFi en vooral het bereik helaas. Ging een paar dagen goed en opeens was er geen WiFi meer. sinds ik mijn eigen tp link kastje heb hangen gaat het goed met de Dekking. 
 

Ik heb er eigenlijk niet zo heel veel aan hangen, een tv, printer laptop en telefoon. Dat is het wel. Moet makkelijk kunnen denk ik dan. 

Badge +19

Maar toch valt de boel nog uit toch?

Ja dat klopt, het bereik is er wel maar geen signaal. WiFi heeft geen verbinding met het internet.

Reputatie 7
Badge +12

Heb je de Experia Box ook al eens een harde reset gegeven? Op de achterkant van je Experia Box zit een heel klein gaatje met daarbij de tekst 'Reset'. Deze houd je ingedrukt met een paperclip/tandenstoker totdat het lampje 'Power' rood begint te branden. Dat wil nog wel eens helpen dus hopelijk wil je dat nog proberen (mocht je dat al niet gedaan hebben)!

Hallo,

heb ik al meerdere malen gedaan. Ik wil het best nogmaals doen maar ben bang dat het toch een poging is wat weinig uithaalt. Ik ben al lang hier mee bezig maar heb niet echt meer vertrouwen dat het goed komt helaas. Sorry dat ik negatief ben maar dit is wel wat het is.

Reputatie 7
Badge +12

Als je dat onlangs al hebt gedaan, zal het inderdaad weinig zin hebben om dat nogmaals te doen. Wat ik voor wil stellen, is om een gratis Wi-Fi monteur langs te laten komen. Deze kan op locatie achterhalen wat er nu precies aan de hand is en met een oplossing komen. Mocht je hier gebruik van willen maken dan hoor ik dat graag zodat ik meteen een afspraak voor je in kan plannen!

Dat zou zeker fijn zijn, ik hoop dat deze monteur de oplossing weet. Graag dus.

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb meteen een afspraak voor je ingepland. De eerste mogelijkheid die ik had, is 26 november aanstaande tussen 8.00 en 10.00 dus deze heb ik meteen voor je ingepland. Mocht dat onverhoopt niet schikken, dan wil ik je vragen te bellen met 0800 0402 (en spreek dan in dat je graag wil worden doorverbonden met een medewerker) zodat we de afspraak kunnen herplannen!

Hallo Janz.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @Jeroendoor, welkom! Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Hopelijk kunnen ze u zo aan een nieuw modem helpen!

Badge +19

@fame29 als je het topic doorleest dan zie je die fase van profiel invullen al voorbij is. Anders kan een moderator de lijn niet doormeten.

 

Reputatie 7
Badge +14

@fame29 als je het topic doorleest dan zie je die fase van profiel invullen al voorbij is. Anders kan een moderator de lijn niet doormeten.

 

Inderdaad @Joep1965, goed gezien!

Weet iemand toevallig een goede en betaalbare vervanger voor de v10? Inzet monteur heeft niets gebracht en ik blijf maar problemen houden met de WiFi, voldoende signaal maar internet valt uit. 
Het overstappen naar een andere provider is niet zomaar dus ik moet opzoek naar alternatieven. Iemand een idee? 

Reputatie 7
Badge +30

Ha Jeroen. Ik zie dat de wifi monteur heeft aangeboden de door ons verstrekte Experia Wifi's aan te sluiten, maar dat dit momenteel voor jou geen optie was. Dan houdt het voor ons wel een beetje op :-(. Je zou nog kunnen overwegen om Super Wifi punten aan te schaffen, maar op het moment dat je Experia Wifi's thuis hebt liggen, kan dat zonde zijn. Op het moment dat het wifi bereik met de V10 niet voldoende is, zal dit met een ander modem ook niet veel beter worden.

Hi Marcia,

klopt, ik heb maar twee kabels in huis liggen waar die versterkers op aangesloten kunnen worden. Ik ben een jaar aan het soebatten geweest om goed bereik te krijgen wat niet is gelukt. Uiteindelijk heb ik zelf een versterker gekocht en nu is overal in huis het signaal goed. Alleen valt ook met een goed signaal de WiFi geregeld even uit. Het signaal is dan er nog wel. Het ligt dus niet aan het bereik. Die WiFi dingen wil ik niet omdat dat niets oplost, het bereik wordt alleen maar minder met die dingen omdat ze niet bekabeld kunnen worden. En het is belangrijk dat ik wel goed bereik heb en daarom wil ik die dingen niet. Ook omdat ik dan weer een jaar terug ga in de tijd met de WiFi ellende… kan ik ondanks jullie moeite hier op het forum en de vriendelijke mensen aan de telefoon concluderen dat kpn geen oplossing gaat bieden?Â