Beantwoord

Wegvallende wifi verbinding

  • 3 February 2020
  • 13 reacties
  • 110 keer bekeken

Reputatie 1

HOe is het opgelost?  ik heb hetzelfde probleem sinds 2 dagen

 

icon

Beste antwoord door RobertBrand 11 February 2020, 09:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 1

Ik heb exact hetzelfde probleem  sinds 2 dagen nu. 

Hoe is het probleem hierboven opgelost?

 

*Admin: afgesplitst en samengevoegd met je bestaande topic

Badge +19

Beetje meer info zou fijn zijn. Welke experiabox heb je? Heb je over bekabeld of wifi? 

 

Admin: reactie mee verplaatst naar bestaande topic

Badge +19

Kan je iets meer vertellen? Welk modem heb je? Heb je de wifi tuner al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/login

Reputatie 1

Ik heb een Experia V9 met twee bedrade  accepoints in de woonkamer. 

De wifi test van KPN heb ik al  meermalen gedaan.   100/100 up/down is geen probleem

Het probleem zit hem zoals hierboven omschreven dat op alle apparaten in huis de wifi uit en aan gaat. Erg irritant bij streamen omdat het apparaat steeds uitvalt. 

Bij aan gewoon volle snelheid.   Ook werd er een paar keer gevraagd om wachtwoord in te geven,  Dit is sinds 3 dagen nu. 

Ik heb een 100/100 glasvezel abonnement. 

.

Hoi @RobertBrand . Je schrijft dat je bedrade accespoints hebt. Zijn dat die zwarte experia wifi's van KPN? Of heb je eigen apparatuur?

Reputatie 1

Het zijn idd de zwarte accespoints van KPN,  die heb ik sinds 1 1/5 maand omdat het modem (experia V9) helemaal drama was.   daar haalde ik een snelheid mee van 10mb op 6 meter afstand.  Overigens geen klagen over de snelheid meer.  het is puur het aan/uit gedoe wat er nu speelt.  Lijkt wel of het modem gaar is.  Misschien het abonnement omzetten,  dan ontvang ik volgens mij ook een nieuwer modem (V10)

Duidelijk, @RobertBrand . Laten we samen nog even iets proberen. Als ik het idee krijg dat die v9 de boosdoener is, regel ik wat voor je.

Voorlopig is dit mijn advies:

-Koppel de experia wifi's (zwarte kastjes) los

-Reset de v9 ( harde reset)

-Sluit de EW's weer aan en reset die ook (10 seconden knopje indrukken)

-Verwijder AL je draadloze verbindingen uit je verschillende apparaten en zet ze opnieuw op.

 

Hierna zou alles stabiel moeten draaien. (context: de EW's hebben onlangs een update gehad waardoor ze die symptomen die jij beschrijft kunnen laten zien, bovenstaand stappenplan is de oplossing hiervoor )

Mocht het niet werken, duik ik er uiteraard verder met jou in. 

Reputatie 1

Bedankt voor het antwoord hierboven,  ik heb alles gedaan wat hier boven omschreven staat.

Ongeveer 3 uur aan het kloten geweest om alles weer aan de gang te krijgen. Na de reset van de apparaten kun je helemaal opnieuw beginnen.  Alleen de accespoints onthouden na reset de oude inloggegevens.  De KPN app faalde compleet omdat deze de accespoints niet kon vinden, en steeds de melding gaf dat ik op een ander netwerk actief was. 

 

ik stream muziek via een Lumin streamer,  deze is bedraad aangesloten op een van de accespoints.  

Deze vliegt er nu compleet uit vanwege netwerkerror. oftewel een te lange onderbreking waarna het apparaat een error geeft.

 

ook bij TV kijken on demand (netflix) veel onderbrekingen. 

 

Oorzaak is dat het internet er weer steeds uit ligt  de mobiel staat regelmatig op 4g.

Omdat hij bij zowel bedraad als wifi hapert vermoed ik dat het modem het probleem is. In de basis valt het hele internet steeds weg.

 

Ben er eigenlijk een beetje klaar mee.  Misschien is de beste oplossing om maar eens uitkijken naar een andere provider. dan krijg ik daar wellicht een monteur bij die alles vanaf de basis opnieuw opbouwt met nieuwere apparatuur. 

Oef. Ik ben blij dat je het geprobeerd hebt. Erg jammer dat het geen zoden aan de dijk heeft gezet. 

Die bedrade onderbrekingen zijn erg vreemd inderdaad. Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik ga je lijn doormeten. 

Reputatie 1

Ik heb het profiel ingevuld.

We hebben zo'n beetje alle diensten van KPN inclusief 2x mobiel.

Daar moet een derde mobiel bij gaan komen. 

 

Het lijkt erop dat de router (V9) af en toe last van uitval heeft. 

Hoi @RobertBrand . Leuk je gesproken te hebben.

Er is een koerier aangestuurd. Die komt morgen die v9 omruilen voor een v10a.

Ik heb nog wat logistieke info in een privébericht naar je gestuurd. Laat je weten hoe het afloopt? 

Reputatie 1

Koerier is langs geweest om de routers om te ruilen.

Installatie was een fluitje van een cent

Alles lijkt stabiel te werken,  geen uitval meer gehad.

Top opgelost door Erwin van KPN.  Dank daarvoor. 

Goed om te lezen. Kijk het even aan. Uiteraard ga ik er van uit dat alles nu stabiel blijft maar zo niet, weet je mij te vinden.