Wegvallende wifi verbinding sinds overgang Telfort naar KPN

  • 27 November 2020
  • 4 reacties
  • 93 keer bekeken

Badge

Hallo, we hadden een abonnement van Telfort en onze internet verbinding in het hele huis was perfect, geen enkele storing. Tot een paar weken geleden KPN dit heeft overgenomen. Sinds dien alleen maar problemen en steeds wegvallende verbinding. Online elke keer de WiFi gemeten en weer geüpgradede, maar het blijft drama, we hebben glasvezelaansluiting het zou gewoon super moeten zijn net als we gewend waren van Telfort. Wat gaan jullie hieraan doen? 
 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Hi @Gonda78 ,
Vervelend om te horen dat de overgang bij jou niet vlekkeloos is verlopen:disappointed_relieved: .

Om je verder te helpen heb ik een aantal gegevens van je nodig. Zou je je profiel aan kunnen vullen? Dan meet ik je verbinding door. 
Heb je verder ook problemen met bedraad internet, TV of telefonie? Heb je ook versterkers, switch of splitter in je netwerk aangesloten?

Badge

We hebben al een paar keer gebeld en moesten toen de modum resetten, dat gedaan maar een verbetering. Weer gebeld, moesten weer modum uitzetten. Als het goed is krijgen we nu een nieuwe modum. 
Alles staat op precies dezelfde positie als bij Telfort, boven een extra wifipunt, en tot kpn het overnam was de verbinding echt altijd goed. Telefoon hebben we niet, internet valt weg en ook de verbinding met de tv valt elke avond een paar keer uit.

Ik zal de nieuwe modum afwachten anders zal ik mijn profiel even aanvullen.

Ik had ook een abonnement van Telfort en ben nu verplicht over naar KPN. Dat zou eigenlijk niet moeten uitmaken, maar ik ervaar sindsdien een wegvallende wifiverbinding op mijn telefoon. Steeds weer een pop up op mijn telefoon en steeds weer opnieuw verbinden met de wifi in huis. Je wordt er gek van. Ook online vergaderen geeft storingen

Ik heb diverse metingen gedaan in huis met de kpn wifimanager (49Mbps). Ook heb ik gebeld met de KPN en heeft de medewerker mijn van kanaal gewisseld. Ik woon in een flat, dan zou het beter gaan volgens de KPN medewerker, maar het heeft niets uitgehaald. 

Wat ik vreemd vind is dat onze wifi-code in mijn telefoon onderaan het lijstje staat in mijn telefoon, ook al houd ik mijn telefoon naast de box. Kennelijk zijn de signalen van andere woningen veel sterker. Ik blijf het raar vinden. Morgen maar weer bellen met KPN. Misschien helpt een ander modum net als Gonda78? Of wil de KPN dat ik een sneller en duurder abonnement neemt...? 

Badge

Wifivaltuit, dat zou eigenlijk idd niks uit moeten maken, maar dat was hier wel degelijk het geval! We hebben nu een nieuwe modum gekregen en het is wat beter geworden, maar nog steeds niet zoals we het bij Telfort hadden. Ook hier valt het signaal regelmatig uit.