Beantwoord

wegvallnd internet (wifi)

  • 20 September 2020
  • 7 reacties
  • 47 keer bekeken

Reputatie 1

Beste,

Ik heb veel last van wegvallend internet. (Device wel verbonden, maar geen internet)

Het begon nadat er een internetkabel met versterkers en een extra router waren aangelegd vanuit de modemĀ  (Experiabox v.10) naar de tuin. De versterkers en de router werkte 2 dagen zonder problemen. Hierna kreeg ik op alle internetpunten (inclusief de Experiabox) de melding:" verbonden, geen internet."Ā 

Er had 1 wijziging plaats gevonden voordat de storingen begonnen. Ik had op de router die aan het eind van de kabel in de tuin zit (eindpunt) een reboot gedaan nadat ik van die router de naam en wachtwoord had aangepast.Ā 

Ik heb de kabel met de twee versterkers en router losgekoppeld van de Experiabox. Vervolgens heb ik de Experiabox een harde reset gegeven en daarna weer aangesloten, maar op alle devices krijg ik nog steeds de melding dat alles wel verbonden is maar zonder internet Ć©n de wifi van de Experiabox valt steeds weg.Ā  Ik heb nu de kabel naar de tuin losgekoppeld maar de wifi op de Experiabox blijftĀ  wegvallen.Ā 

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

icon

Beste antwoord door Michael ok 3 October 2020, 17:01

Bekijk origineel

7 reacties

Helpt het als je alles afkoppelt en Ć©Ć©n voor Ć©Ć©n terugplaatst na het uitvoeren van een(fabrieks)reset.

Reputatie 7
Badge +12

Goedenavond @Michael okĀ en welkom hier op het KPN forum :)

Ā 

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en goed dat je dit probleem kenbaar maakt. En bedankt voor de duidelijke omschrijving hiervan en de stappen die je reeds hebt ondernomen, dat wordt gewaardeerd. Mijn eerste advies zou zijn om eens aan de slag te gaan met de KPN Wi-Fi Manager. Deze tool kan bij jou thuis de kwaliteit van de Wi-Fi in kaart brengen en op basis daarvan kijken wat er verder nodig is om er voor te zorgen dat jij thuis (weer) van goede Wi-Fi kunt genieten. Let wel; je dient de Wi-Fi Manager minimaal 2 x volledig te doorlopen. Het beste is om dan eventuele randapparatuur (eigen router en versterkers) los te koppelen. Laat je me weten wat hier uit is gekomen? Mocht dit onverhoopt niet tot het gewenste resultaat leiden dan gaan we uiteraard verder zoeken richting een oplossing!Ā 

Reputatie 1

Beste Moderator en Jeroen,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga hiermee aan de slag en laat het resultaat weten.

Reputatie 7
Badge +12

Top, we zien je bevindingen uiteraard graag tegemoet @Michael okĀ :)

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Michael okĀ , heb je de Wi-Fi Manager inmiddels doorlopen en wat voor resultaat is hier precies uitgekomen? Mocht je mijn hulp nog nodig hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Reputatie 1

Hallo allemaal,

Het is opgelost. Ik heb idd alles gereset, alle devices van repeater naar Acces Point gezet en voilĆ”, Dank allemaal.Ā 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Michael okĀ en bedankt voor de terugkoppeling. Fijn om te lezen dat het probleem is opgelost! Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben dan horen we dat natuurlijk graag :)

Reageer