Beantwoord

Wel of geen glasvezel laten aansluiten?

  • 13 January 2021
  • 8 reacties
  • 187 keer bekeken

Heb net een brief gekregen dat ik glasvezelaansluiting krijg..Moet ik hiermee instemmen of kan ik het ook gewoon bij het oude laten? Ben ban dat na installatie de prijzen omhoog gegooid worden….

 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Bart_2020 13 January 2021, 17:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +12

Prijzen voor koper en glasvezel zijn gewoon hetzelfde. Bij glasvezel is de download en upload-snelheid hetzelfde. Dus stel dat je nu koper 100/10 hebt dan wordt dat glas 100/100 tegen dezelfde prijs. Wel zijn bij glasvezel veel hogere snelheden mogelijk (tot 1000 mbps). Niet dat je dat nodig hebt maar als de mogelijkheid krijgt om glasvezel aan te laten leggen dan zou ik zeker de aansluiting laten verzorgen. 

Oke, ik denk er goed over na…..dank voor je reactie!:relaxed:

Hallo @coby117 , heb je een brief gekregen dat ze in jouw straat/huis glasvezel aan gaan leggen of heb je al glasvezel in de meterkast en kun je gratis overstappen va koper naar glas?

Indien het eerste, zou ik dat zeker doen. Als je het veel later in huis aan laat leggen kost het veel geld.

Indien het tweede, meteen overstappen.

 

Hallo JanD, ze gaan het aanleggen in onze straat...Dus jij zou het doen?:thinking:

Hallo JanD, ze gaan het aanleggen in onze straat...Dus jij zou het doen?:thinking:

Hallo @coby117 , ze zijn nu bij mij in de wijk bezig en voor mijn huis is de plandatum maart 2021, ondanks dat ik nu een perfecte koperverbinding heb, kan ik niet wachten tot ik glasvezel krijg, iedere week rijd ik de wijk even door of ze al dichter bij mijn straat komen.:wink:

Maar ik ben een beetje een ‘ouwe nerd’ wat dat betreft.:relaxed:

 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @coby117 , 

Genoeg voordelen zie voorgaande berichten.

 Er is eigenlijk geen keus, ze hebben wel toestemming nodig van de eigenaar. Het kopernetwerk stopt meestal enkele jaren nadat er glas is. Later aansluiten is vaak duurder. KPN is eigenaar van het kopernetwerk en glasvezelnetwerk (Meestal KPN NetwerkNL een zelfstandige dochteronderneming van KPN) Dat kopernetwerk bestaat ook niet eeuwig en is zit ook al meestal decennia in de grond. Twee netwerken is te duur, wat blijft er over glasvezel.   Wel even rekening houden met de plek waar de glasvezelkabel thuis binnen komt. Er is 230V nodig voor het glasvezelmodem ( een wandcontactdoos) en een netwerkkabel CAT6 van het glasvezelmodem naar de Experia box WAN poort. (Meestal van KPN NetwerkNL) Hopelijk heeft U een Experia box met rode WAN poort.

Groet Bart

Allemaal bedankt….heb nog wel twijfels, maar ga er toch wel mee door….ik zit al bij KPN dus hopelijk gaat alles een soepel….:fingers_crossed_tone1:

Reputatie 6
Badge +7

Niet twijfelen het is nu gratis dus doen.