Beantwoord

Wel wifi, geen internet op MacBook, wel op smartphone en tv

  • 20 July 2020
  • 3 reacties
  • 323 keer bekeken

Gisteren is plotseling de internetverbinding op 2 MacBooks weggevallen. Aansluiting op wifi werkt wel. Internet via diezelfde wifi op smartphones werkt nog prima en ook de interactieve tv (en apps) werkt nog. Er zijn geen modemupdates of Mac-updates geweest. Modem (Xperia V8) gereset, glasvezel aansluiting uit- en aangezet, Macbooks geherstart … Ook de instellingen van het modem zijn niet gewijzigd. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

icon

Beste antwoord door Blinkerd 27 July 2020, 12:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum @Blinkerd, hoewel de aanleiding minder leuk is  Door de drukte op het forum, komen we nu pas aan jouw topic toe, excuus voor de late reactie!

Is de situatie inmiddels verbeterd? Of speelt dit nog steeds? Als ik het goed begrijp, blijven de MacBooks beide wel verbonden met de wifi van de V8, maar komt er niet daadwerkelijk data over die verbinding? Dat is wel vreemd natuurlijk :thinking: Zeker aangezien het bij de rest nog prima werkt en het ook bij beide MacBooks tegelijk is ontstaan. Heb je al geprobeerd of  alles wel weer goed werkt, als je het netwerk even helemaal vergeet/verwijderd uit de lijst met wifi netwerken? Zodat je het wachtwoord opnieuw in moet vullen?

Dank voor de reactie. Ook verwijderen van netwerk uit de lijst hadden we al geprobeerd, ik heb met medewerker alle mogelijke oplossingen al doorgelopen, maar we kwamen er niet uit. Ik vond bij een forum over Ziggo exact hetzelfde probleem. Dat bleek zich vanzelf weer opgelost te hebben. Net als bij ons zo lijkt het.

Reputatie 7
Badge +20

 Dat bleek zich vanzelf weer opgelost te hebben. Net als bij ons zo lijkt het.

Ah,als ik het goed begrijp maken ze inmiddels beide weer verbinding? Raar probleem, maar fijn dat het zichzelf weer hersteld heeft!