Beantwoord

Wel wifi maar geen internet op telefoon

  • 10 March 2020
  • 19 reacties
  • 721 keer bekeken

alle mobiele telefoons kunnen we verbinding maken met het modum via de wifi .

geen enkele mobile telefoon heeft dan internet .

 

De pc’s  met een vast verbinding kunnen wel gewoon van internet gebruikmaken.

 

wat kan ik hier mee doen.?

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door marcel_bike 31 March 2020, 20:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welk modem heeft u? Welke versie? Heeft u versterkers? 

ik heb een  experia V10a    zonder versterkers

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @marcel_bike, wat gek dat geen enkele telefoon gebruik kan maken van het internet terwijl de computers geen problemen hebben. Je maakt wel gebruik van het juiste netwerk? En heb je dat netwerk al eens van het toestel vergeten en opnieuw ingesteld? 

Als dat niet werkt, zou je dan de WiFi manager willen doorlopen. Deze optimaliseert de WiFi want mogelijk werkt het WiFi kanaal niet samen met jouw toestel. 

Beste Bart,     ik kan je het nog gekker vertellen.

 

andere apparaten dan de mobile telefoon kunnen wel verbinding maken met het netwerk via de wifi.

ook ik heb een goed bereik met de telefoon op de wifi   alleen is er geen internet verbinding om bv een website te bezoeken,   ook kan ik niet op mijn eigen netwerk adressen komen zoals deze vast gelegd zijn in de dhcp.

ik zie in het log dat er een heel ander ip adres toegewezen is welke geheel niet in de range van mijn eigen ip adressen valt ,  vandaar ik dan ook niet op mijn eigen netwerkt kan.

 

inmiddels al diverse malen het modem opnieuw gestart , ook merk ik dat het modem opnieuw gestart is  terwijl ik dit niet zelf gedaan heb,   ik merk dit bv omdat er dan andere ip adressen aan een gebruiker gekoppeld is.

 

als dit zo langer door gaat ga ik toch echt afscheid van kpn nemen , mijn vrouw zit inmiddels al door haar data bundel heen van de mobile telefoon.

 

 

gr  marcel

Mij is gevraagd om de wifi manager te gebruiken om zo te kijken wat er mis is met mijn wifi .

 

de wifi manager vraagt steeds of ik verbinding wil maken met de router ,  maar dat is nu juist het probleem .     ik heb wel verbinding met de router maar met een verkeerd ip adres.  heb dan  ook geen internet verbinding.

 

wel kan ik verbinding maken met de apparaten die toevallig dan ook in die zelfde foute range staan.

 

 

 

 

iemand tips ?

 

Admin: samengevoegd met je al bestaande topic

Reputatie 7
Badge +20

Ze kunnen inderdaad wel connectie maken met de WiFi. WiFi is een manier van verbinden net als een kabel. Het gaat er om of er ook internet over komt. Dat is dus niet het geval. Het modem heeft een nieuw IP adres toegewezen gekregen? Dat kan namelijk, je hebt geen statisch ip adres. Als je nu het modem een reset geeft dan? Je bent dan alleen wel je eigen instellingen kwijt. maar lijkt mij goed om te testen. 

Hallo Bart ,

 

normaal ligt de range   van de ip adressen die uitgegeven wordt   192.168.2.xxx  hier werken de vaste verbindingen mee.

met mijn telefoon heb ik een ip adres  192.168.4.xxx  gekregen

telefoon geeft aan dat ik keurig verbonden ben met mijn netwerk maar er geen internet op heb.

het resetten heb ik inmiddels vele malen gedaan   maar dat helpt echt niets.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Als je op jouw telefoon nu eens het netwerk verwijderd. Toestel even uit en weer aanzet en dan opnieuw de Wifi instelt. Helpt dat?

 

Hallo Bart,

 

ik heb dit een aantal keer geprobeerd , ook op een andere telefoon maar dit geeft geen verbetering.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

En als u de Experiabox uit zet, is dan ook wifi op de telefoon weg?

Reputatie 7
Badge +24

 

 

Als u op router tikt, ziet u dan meer informatie over de router?

hoi nick ,

 

 

als ik de experia uitzet   ben ik idd mijn wifi kwijt .

als ik in wil loggen met mijn telefoon op de router met het ip adres wat weergeggeven wordt in de scanner werkt dit niet

 

Reputatie 7
Badge +24

Waarom staat er "NETGEAR48" onderaan uw schermafdruk? Waar komt dat vandaan?

Reputatie 7
Badge +20

Heel vreemd dat de telefoon geen internet krijgt via de WiFi terwijl de rest geen problemen heeft. Je hebt het modem al een reset gegeven. De WiFi manager doorlopen. Op welk WiFi-kanaal staat de WiFi nu? Kun je deze nog eens aanpassen? En heb je wel verbinding met andere WiFi netwerken? Al is dat wellicht in deze moeilijke tijd niet te testen. 

Hallo Bart,

 

Andere wifi netwerken is geen probleem .

Wat betreft de wifi manager ,  dit is niet mogelijk  de wifi manager geeft aan dat ik verbinding met het internet moet maken en dat lukt nu juist niet.

 

Reputatie 7
Badge +20

Kun je die ook nietmet een ander apparaat doorlopen? Een laptop of tablet of dergelijke? 

Andere netwerken zijn dus gen probleem, het kanaal is dus nog niet uitgesloten.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er van uit dat je de oplossing hebt gevonden, Ik heb geen reactie meer mogen ontvangen namelijk. 

ik heb een abonnement bij een andere provider afgesloten

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Dat was ook een mogelijkheid inderdaad. Helaas. Mochten wij in ieder geval in de toekomst nog weer wat voor je kunnen betekenen, dan horen wij graag weer van je.