Beantwoord

Wel wifi signaal, geen internet. DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET

  • 3 July 2021
  • 15 reacties
  • 256 keer bekeken

Hallo allemaal,

Sinds een week of 2 ontvangen onze laptops en telefoons wel het KPN Wifi signaal, connecten daar ook mee maar ontvangen we geen internet. Wanneer ik een website adres invoer wordt het volgende bericht getoond:

DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET

We hebben een KleinZakelijk Hussel Internet abbo met 100 Mbit/s en Super wifi. In ons kleine appartementje zou dat voldoende moeten zijn.

Ik heb verschillende keren het modem ( en de super wifi routers) gereset, de stekkers eruit en erin getrokken maar daarmee krijg ik geen internet.

Wie kan ons helpen?

Bvd, Koen 

 

 

 

icon

Beste antwoord door koenvanderveer 7 July 2021, 12:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7

Is IPv6 actief op jouw Experia Box?

Welke Experia Box heb je?

Hebben bekabeld aangesloten apparaten hier ook last van?

Reputatie 4
Badge +5

Als om zakelijke verbinding gaat verwijs ik je naar zakelijke forum van kpn te gaan. Hier is voor particulieren 

Dank voor jullie reacties en tips! 

 

Ik heb een internet kabel aangesloten en dan gebeurd hetzelfde:  Internet van KNP wordt wel gevonden maar ik ontvang geen internet.

 

Op het modem staat: KPN Box 12 van Sagemcom.

 

Mochten jullie meer tips hebben dan hoor ik het graag!

 

Mvg,

Koen

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Koen, welkom hier. 

Hoe brand het lampje op de modem? En heeft het sinds het begin niet gewerkt? 

Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 

@Alex_P 

Dank voor je reply.

Internet, Wifi en Power staan aan, TV en Phone staan uit. Zie bijgevoegd

Internet en TV hebben het de eerste maanden prima gedaan. Toen we terugkwamen van vakantie hadden we op beiden geen ontvangst meer. Dat is 2-4 weken geleden.

Bedankt voor je hulp.

Gr. Koen

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Het groene lampje bij internet geeft aan dat er wel een signaal aanwezig is. Zou je het glasvezelkastje naast de modem 10 seconden stroomloos willen maken en daarna hetzelfde doen met de zwarte modem? 

@Alex_P Dit heb ik gedaan en ik ontvang nog steeds geen internet data. Het verschil met voordat ik het glasvezel kastje stroomloos maakte is dat het internet lampje op het modem nu knippert.

Zie bijgevoegd een foto van het glasvezel kastje. Daar is het ‘Glas’ lampje slechts licht gedempt aan. Of dat voordat ik het stroomloos maakte ook zo was weet ik niet.

Gr. Koen

 

 

Reputatie 7

Het glaslampje is zo te zien uit, het licht wat je daar ziet schijnt door van de lampjes ernaast. Dat lampje geeft aan of er signaal vanaf buitenshuis aankomt, dat lampje doet vermoeden van niet. Het knipperende Internet lampje op het modem geeft ook aan te zoeken naar het signaal. Zijn beide daarna wel weer aangegaan? Ik heb de verbinding nu net nagekeken en ik krijg wel contact met de KPN Box 12 en het glasvezelkastje, als er geen glas signaal is zijn zou ik daar geen reactie van kunnen krijgen.

Krijg je dezelfde melding nu ook nog als je op internet probeert te gaan? Je zei eerder ook dat de tv het niet doet, wat gebeurt daar precies als je probeert te kijken?

Ik ben ook benieuwd hoe zowel de computers als tv-ontvanger(s) aangesloten zijn, wat voor apparatuur er allemaal in het netwerk is aangesloten. Kan je ons dat vertellen?

@Jasper 

De situatie is nog steeds hetzelfde: het glaslampje is uit en de twee andere lampjes branden. Op het modem knippert het internet lampje nog steeds. Ik heb de stekker bij zowel modem als glasvezel kastje er nog een keer uitgedaan en na 10 sec weer aangezet (eerst gvzelkastje, toen modem) maar nog steeds hetzelfde resultaat. Hij ‘pakt’ het wifi signaal wel maar we ontvangen geen internet.

T.v. doet het ook nog steeds niet. Zie bijgevoegd de tekst die daar te zien is. Die instructies heb ik gevolgd (behalve rechtstreeks met ethernet kabel verbinden, dat heb ik al met mijn laptop geprobeerd) maar zonder resultaat.

Dit zijn de apparaten die normaliter aangesloten zijn op het internet:

Iphone 12, Macbook pro, tv kastje van KPN (Arris) en die is verbonden met een Epson beamer, incidenteel nog een laptop van Acer.

We doen hier geen gekke dingen mee. Sinds we terug zijn van vakantie (2 weken begin juni) werkt het niet meer.

Na twee weken zonder internet begint het wel vervelend te worden. Ik werk vanuit huis en heb een internetbedrijfje. Je kunt je misschien voorstellen hoe lastig het dan is als je geen internet hebt…

 

Blijkbaar kunnen jullie het probleem van afstand niet vinden. Kunnen jullie zsm en monteur langssturen aub?

Bvd, Koen van der Veer

 

Reputatie 7
Badge +20

Poeh al 2 weken niet? :slight_frown: Gekke is dat volgens onze meetsystemen, alles in orde is en er gewoon een signaal binnenkomt. Dat komt dus totaal niet overeen met de werkelijkheid.

Ik ga jouw situatie voorleggen aan de technische dienst, zelf lukt het mij inderdaad niet om hier verder iets aan op te lossen. Kan zijn dat ze direct contact met jou zoeken maar het kan ook zijn dat ik eerst een terugkoppeling ontvang. Zullen we afspreken dat we elkaar op de hoogte houden?

@Maja_ 

Dankjewel voor het uitleggen aan de technische dienst. Vandaag heb ik nog niks van ze gehoord. Ik hoop wel dat ze snel contact met me zoeken want ht is rg vervelend dat we geen internet (en tv) hebben. Wanneer kan ik een belletje verwachten?

 

Mvg, Koen

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @koenvanderveer,

Collega heeft aangegeven dat hij zag dat de melding nog niet op was gepakt en heeft toegezegd dit zelf met spoed te doen, nadat ik had gezegd dat je al zo lang zonder zat. Ik zie nu dat er een afspraak met een monteur is gemaakt, dus ik doe de voorzichtige aanname dat jullie elkaar inmiddels gesproken hebben :slight_smile:

Laat je na het monteursbezoek weten of alles ook écht weer in orde is?

Ik ben gebeld dor de technische dienst. Het probleem is een kruisnetwerk. Wij ontvangen wel signaal maar de data gaat naar de buren. Een medewerker zal langskomen om met een laserpen in de glasvezel kabel te gaan en dan omprikken. Dan zou het verholpen moeten zijn. Er is inmiddels een afspraak gemaakt. 

 

Mvg, Koen

Reputatie 7
Badge +20

Ah, wel een kruising dus, dat vermoeden had ik al aangezien jouw adres ten onrechte een goed werkend signaal laat zien. Top dat ze hier mee aan de slag gaan, laat je weten hoe het is gegaan?

Reputatie 7
Badge +20

Als ik de monteursbon er bij pak, lijkt het er op dat alles hersteld is en weer helemaal in orde, kan je dat bevestigen @koenvanderveer? :relaxed: