Beantwoord

Wel Wifi versterker maar geen powerline DVS adapter, waarom?

  • 12 February 2019
  • 4 reacties
  • 213 keer bekeken

Ik heb een tijdje gelden een wifi versterker ontvangen omdat mijn internetsnelheid thuis op de bovenverdieping matig tot zeer slecht is. Denk je: Top, gratis een oplossing maar om daar gebruik van te kunnen maken moet ik een kabel van boven naar beneden trekken. Beetje zonde, ik moet gaten boren en je ziet een lelijke kabel langs de muur lopen. Waarom leveren jullie er geen DVS powerline adapter bij?
icon

Beste antwoord door Marina_ 14 February 2019, 12:11

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @rexmundy, Terechte vraag. Wanneer je het niet bekabeld wilt aansluiten, dan kan een DVS een oplossing zijn. We leveren er geen DVS powerline bij, omdat we deze combinatie niet willen promoten. We verbieden het niet, maar raden het niet aan. Dat komt doordat de techniek die de DVS gebruikt, gevoelig is voor storingen van buitenaf. De kwaliteit van de verbinding is afhankelijk van de staat van je stroomnetwerk, slechte stopcontacten kunnen de dateoverdracht tussen de adapters verstoren. Daarnaast is de praktische haalbare snelheid van de DVS in de meeste huishoudens lager dan van WiFi. Dit betekent dus dat je naast mogelijke storingen op het WiFi netwerk, ook een lagere snelheid overhoudt. Dat is ook niet wenselijk, daarom promoten we dit niet met een DVS. Uiteraard kun je deze constructie gebruiken en het is niet gezegd dat je deze storingen zult ervaren. Mocht je wel storingen ervaren, houdt dan rekening met de genoemde storingsfactoren. Je kunt de adapters online bestellen op deze pagina. Als er iets onduidelijk is, laat je het dan weten?
1 DVS combinatie (2 adapters) is al een halvering van de snelheid t.o.v. bedraad. Je verbetert met jouw oplossing, wifi versterker met dvs, wel het bereik maar dus zeker niet de snelheid.
Reputatie 7
Badge +19
@rexmundy, We hebben geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders horen we het graag!
Mijn vraag is beantwoord 🙂 Dank je

Reageer