Beantwoord

Werking Wifi versterkers

  • 24 August 2020
  • 2 reacties
  • 44 keer bekeken

Mijn wifi is met regelmaat zeer traag. Zo’n 10% van de snelheid die het zou moeten zijn. Ook als ik het test wanneer ik naast mijn router sta. Nou vraag ik me dus af of de super wifi versterkers alleen invloed hebben om het signaal op afstand te versterken, of dat het in general het signaal versterkt? Dus dat het signaal ook sterker/beter is wanneer je naast je router staat bijvoorbeeld.

 

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 27 August 2020, 15:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Hoi @JacobS2 . Welkom op het forum.

Over het algemeen is, des te dichter bij de router/versterker, des te beter. Maar er zijn veel meer variabelen in het spel. Tegenwoordig werken de versterkers op mesh. Dus jouw telefoon zou automatisch moeten schakelen naar het sterkste signaal. (in veel gevallen de versterker die het dichtst in de buurt is). 

Ervaar je slechte wifi op meerdere apparaten? Heb jij de wifi manager ook al doorlopen? 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.