Beantwoord

Whatsapp bellen via wifi lukt niet

  • 20 October 2020
  • 1 reactie
  • 1496 keer bekeken

Onlangs zijn er werkzaamheden geweest van kpn om het internet te verbeteren maar nu kan ik niet meer via whatsapp bellen/ videobellen als ik met mijn telefoon met WiFi verbonden ben. Als ik WiFi uitschakel lukt het wel via mijn mobiele data. Nu heb ik gelezen dat ik dan contact met kpn moet opnemen omdat er mogelijk iets niet goed staat ingesteld dan? Kunnen jullie me helpen?

 

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 27 October 2020, 14:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Madelon78, welkom op ons forum!

Begrijp ik het goed dat (video)bellen via Whatsapp voor de werkzaamheden wel goed werkte? Door verbetering aan het netwerk zou je niet zomaar problemen met Whatsapp moeten krijgen, aan de instellingen wordt namelijk niet zomaar gesleuteld. Heb je jouw toestel al eens opnieuw opgestart? Dit klinkt misschien simpel, maar lost veel problemen op.

Als dat niet heeft geholpen, is het denk ik goed om opnieuw te verbinden met het wifi netwerk. Om dit te kunnen doen, verwijder je eerst het wifi netwerk op jouw Android toestel of iPhone. Wanneer je het netwerk hebt verwijderd, kan je verbinding met het netwerk maken alsof het de eerste keer is dat je met het netwerk verbindt.

Hopelijk is het hierna weer mogelijk om via Whatsapp te bellen over wifi. Zo niet, stuur gerust opnieuw een berichtje. Dan gaan we samen verder zoeken naar een oplossing.