Beantwoord

Wi-Fi box 12 werkt niet

  • 3 August 2020
  • 18 reacties
  • 7111 keer bekeken

Ik heb zojuist mijn KPN Box 12 ontvangen. Ik heb de gebruiksaanwijzing strikt gevolgd. Ook heb ik een instructiefilmpje op de website van KPN bekeken. Ik heb nog steeds de Wi-Fi niet aan gekregen. Er wordt wel verbinding gemaakt maar er staat "internet missch niet beschikb". 

Kan iemand mij vertellen hoe ik de Wi-Fi aan de praat krijg? 

 

*Admin: username gewijzigd i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 4 August 2020, 11:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Badge +19

Werkt het bekabeld wel?

Ik heb geen ethernetpoort op mijn laptop helaas :(

Badge +19

Probeer het modem nog een keer helemaal te resetten dmv de resetknop.

Reputatie 7
Badge +24

Wat doen de lampjes op de box? 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo 

Het WiFi symbool in jouw afbeelding toont een actieve, beveiligde wifiverbinding. Dat zou een werkende verbinding moeten zijn. Maar er staat inderdaad ook “Internet misschien niet beschikbaar”. Branden alle lampjes op de KPN Box 12 wel? Kan je wel inloggen in het modem via https://mijnmodem.kpn  ?

Reputatie 7
Badge +24

 Deze aanschaffen: 

https://m.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943

En 20 meter utp kabel. 

@RBxx de lampjes Wi-Fi en power branden non-stop en het lampje internet knippert. De link die in je bericht staat werkt helaas niet…

@Nick83 dank voor de tip, is zeker handig voor de timebeing. Alleen wil ik natuurlijk ook draadloze verbinding voor mijn telefoon hebben.

@Joep1965 ik heb geprobeerd op de reset knop te drukken maar dit lijkt niets uit te maken.

Reputatie 7
Badge +24

Ja... nu weten we nog niet of je bekabeld wel internet hebt. Het lampje knippert, dus dat is een beetje twijfelachtig. Heeft u tv van KPN?  Doet dat het?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @wifikpnbox12 ,  ik heb de online handleiding van de KPN Box 12 even geraadpleegd. 

Het knipperend internet lampje duidt op “DSL: probeert om carrier-signaal te detecteren”

Mogelijk is de lijn nog niet actief. Is het vandaag al de afgesproken datum “aansluiting gereed” ?

Reputatie 7
Badge +30

Beste @wifikpnbox12, welkom! Wat jammer om te lezen dat het niet werkt! Ik zie dat er inmiddels besproken is dat er de 13e een monteur gaat komen. Normaliter verplaatst de signaaldatum dan ook mee. Je kunt nog eens een reset proberen, maar ik vermoed dat het afwachten wordt!

@Nick83 doordat het internet het niet doet is het helaas ook niet mogelijk om tv te kijken. Ik ga vandaag kijken of ik een utp kabel op de kop kan tikken. 

@RBxx ik heb op 29 juli bericht gehad dat mijn internetaansluiting actief is. 

Heel erg veel dank dat jullie zo met mij meedenken.

@Marcia_ ik heb inderdaad een afspraak met een monteur gemaakt maar deze komt pas over meer dan een week. Dit is voor mij erg onhandig omdat ik nog steeds 100% vanuit huis werk. Ik moet nu letterlijk iedere dag in mijn omgeving rondvragen waar ik kan werken. Bovendien vind ik het kwalijk dat ik vanaf nu al voor deze diensten betaal terwijl het niet werkt en zal de komst van een monteur mij op nog meer kosten jagen. Ik wil het echt zsm geregeld hebben vandaar dat ik dit forum heb aangemaakt. 

 

 

Hallo @wifikpnbox12 , je kunt je mobiel tijdelijk als hotspot instellen, kun je toch thuis werken.

Reputatie 7
Badge +30

Je neemt geen mobiel abonnement bij ons af? Zet die, als dat wel het geval is, anders ook in je profiel. Ik kan dan een extra bundel toekennen. Mocht die nog op het oude adres staan, zul je die ook moeten verhuizen trouwens. Dat kan je gemakkelijk zelf doen via MijnKPN, de adreswijziging. 

 

Voor wat betreft het internet: zoals ik aangaf, verhuist de signaaldatum met de monteur mee. Dit betekent dat ik het ook niet meer eerder aan de praat ga krijgen.. :-( In sommige gevallen is het signaal toch al actief en je zou daarom nog eens een reset kunnen proberen. Excuses voor het ongemak!

@Marcia_ ik heb inderdaad ook een KPN mobiel abonnement. Heb zojuist de adreswijziging doorgevoerd. Super fijn als ik gebruik kan maken van een extra bundel. 

Reputatie 7
Badge +30

Sorry voor de late reactie! Hij staat er als het goed is, zo dadelijk op.

Reputatie 7
Badge +30

Werkt alles inmiddels naar behoren, @wifikpnbox12?

Ik heb zojuist mijn KPN Box 12 ontvangen. Ik heb de gebruiksaanwijzing strikt gevolgd. Ook heb ik een instructiefilmpje op de website van KPN bekeken. Ik heb nog steeds de Wi-Fi niet aan gekregen. Er wordt wel verbinding gemaakt maar er staat "internet missch niet beschikb". 

Kan iemand mij vertellen hoe ik de Wi-Fi aan de praat krijg? 

 

*Admin: username gewijzigd i.v.m. privacy

De KPN Box 12 staat standaard op Wifi 6. Ik had hetzelfde probleem, Om het probleem op te lossen moet je inloggen op het modem via mijnmodem.kpn daarna ga je naar wifi en die je in het uitklapmenu te kiezen  voor 801b.n.g