Beantwoord

WiFi ellende

  • 23 May 2020
  • 7 reacties
  • 74 keer bekeken

Goedemiddag,

De wifi-ellende bij kpn is echt uniek. We wonen in een groot huis met 3 verdiepingen. Bij de verhuizing zo'n drie jaar geleden kwam er een monteur. Een snelĀ mannetje dat zei dat alles goed was en nog even een krabbel vroeg ter bevestiging dat hij geweest was. Later bleek dat een bevestiging dat de wifi overal ok was. Dat was niet zo, op eerste verdiepingĀ matig en op tweede verdieping waardeloos. Had hij natuurlijk zelf wel gezien maar boeide hem blijkbaar niet. Telefonisch overleg met klantenserice, wifiversterker (witte plaate) aangesmeerd die niets verbetert. Na geklaag vd kinderen weer eens opgepakt. Nu is er weer een nieuwe versterker die echt beter zou werken, maar wie zegt dat dit wel de oplossing is? Net weer de snelheidstest gedaan, daarna wifi op afstand laten verbeteren, werkt nog slechter dan voorheen (nu niets eens voldoende bereik om de snelheidstest te doen!). Ik wordĀ er moedeloosĀ van, wat een waardeloosĀ Ā product en wat een waardeloze service... Zijn al 10 jaar klant.Ā 

F Hiemstra

Ā 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 2 June 2020, 18:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Badge +19

Het id een illusie om te denken dat je anno 2020 alleen met een modem goed Wi-Fi kunt hebben. U zal kabels moeten trekken en op iedere verdieping een een Wi-Fi versterker moeten plaatsen. Die krijgt u vaak van kon als u de Wi-Fi manager doetĀ https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/loginĀ wilt u geen kabels dan is het aanschaffen van draadloze versterkers een prima optie. Zegt u ik ga helemaal niets doen dan gaat het ook nooit wat worden. Een provider levert tot het modem en alles wat daarna komt is voor u.

@joep,

Het is een bekabelde wifiversterker..Ā 

En door die handige wifimanager is het alleen maar slechter geworden

Ā 

Badge +19

Dan denk ik dat ik wel weet wat het probleem is. Die witte ondersteunt geen fast roaming.Ā  Je moet dus iedere keer apart inloggen en dat wordt vaak vergeten. De techniek staat niet stil gelukkig. Met de experia wifi's of de super wifi's gaat dat perfect.Ā  De mobiele divices pakken automatisch het beste signaal. Ik heb het thuis nu ook. Geweldig!!Ā 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Waardeloze wifi, meen je niet, de Manager heeft niet voor verbetering gezorgd? Heb je hem nogmaals doorlopen? Dat wil nog wel eens helpen. En deze WiFi tips? Gebruik je nu beide versterkers of alleen de nieuwe? En waar staat deze?Ā 

Zou je ook jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Dan kan ik ook meekijken mocht dat nodig zijn.Ā 

Beste Bart,

Done, zie profiel.

Mvrgr

FH

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie het, bedankt. Ik zie inderdaad dat de WiFi nog niet goed is. Ik ben verder gaan meten en er lijken problemen met de DLM te zijn. DLM staat voor Dynamic Line Management. Wat er nu gaat gebeuren is dat de DLM de komende 24 uur gaat kijken wat de beste verbinding is. Zou je daarna de WiFi manager nog eens willen doorlopen? Dan ben ik benieuwd wat er dan uit komt. Want als de verbinding naar het modem als niet goed is, zal de WiFi ook niet goed zijn.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er van uit dat het beter is geworden aangezien ik geen reactie meer heb ontvangen.