Vraag

wifi en tv valt continu weg

  • 3 January 2021
  • 11 reacties
  • 74 keer bekeken

Sinds begin december continu last van wegvallende WiFi en tv die er opeens mee ophoudt. Zowel bekabeld als draadloos. Monteur van KPN op bezoek gehad die niets anders heeft gedaan als ik al 100 keer, de Experia Box V10a resetten. Helaas dus zonder het gewenste resultaat. 2 dagen later weer KPN gebeld en de TD zou de instellingen van het modem aanpassen. Dit ook zonder resultaat (als dit ook gebeurd is). Kortom; ik weet me geen raad meer. Waar kan het aan liggen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Frankyboy1973 Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je zoveel problemen hebt met je verbinding. Ik kijk graag voor je wat er al gedaan is en of er iets is dat ik nog voor je kan betekenen. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? Dan kan ik je gegevens er bij pakken! 

@Rutger_Mijn profiel is aangevuld. We moeten iedere dag minimaal 1x het modem resetten omdat de WiFi of tv wegvalt. 

Reputatie 7
Badge +15

@Frankyboy1973 Bedankt voor het invullen van je forumprofiel. 

Ik zie inderdaad dat je vrijwel dagelijks je modem moet herstarten, ik zie echter geen wegvallende verbindingen. Dat is natuurlijk wel bijzonder. 

Mag ik vragen over er bijvoorbeeld een draadloze verbinding set of een switch in het netwerk zit? En zo ja, zitten er op 1 van de adapters ook apparaten die verbinding met internet maken? 

Ook lees ik dat je bekabelde verbinding wegvalt, is dit inderdaad het geval? 

De TV onder is bekabeld en die van boven zijn draadloos. Er zit verder niets tussen. De tv onder en boven vallen gelijktijdig uit. Dan verschijnt de melding dat er geen verbinding is. Na herstarten van het modem loopt het geluid en het beeld niet synchroon wat niet prettig kijkt. De aansluitingen zijn na februari niet gewijzigd maar de klachten hebben we pas sinds begin december. 

Reputatie 7
Badge +15

@Frankyboy1973 Bedankt, het feit dat ze gelijktijdig uitvallen was ik naar op zoek. 

Dan wil ik graag nog 1 ding proberen voor ik de Experiabox ga omruilen. Zou je voor mij je glasvezelpunt 2 minuten stroomloos willen maken en hierna weer van stroom willen voorzien? 

Hiermee resetten je dit punt, mocht dit het probleem niet oplossen dan hoor ik het graag! 

Ook dat hebben we al meerdere keren gedaan, tevergeefs. Zelfs meer dan een uur spanningsloos. 

Badge +19

Gebruik je dit soort dingen in huis? 

 

Ja, voor de tv boven. 

Badge +19

Kan je die een paar dagen weghalen? Die veroorzaken zo vaak dit soort problemen. 

Zou raar zijn. Heb het al bijna een jaar zo en nooit problemen gehad. Maar ik kan het proberen. 

Badge +19

Weet je een niet goed werkende ledlamp of dimmer of telefoonoplader geeft  al problemen.  Probeer te testen.