Vraag

Wifi erg traag

  • 20 April 2024
  • 19 reacties
  • 144 keer bekeken

Wifi is hier ontzettend traag.  Ik zit op de smart TV F1 te kijken, en zodra iemand een laptop of telefoon opent, wordt de beeldkwaliteit erg slecht.

Ik heb buiten 2 camera’s hangen, daar kan ik meestal niet eens live beelden van bekijken.

Ik heb al een paar keer een speedtest gedaan, komt uit rond de 10Mb snelheid.

Ik heb al Sneller Internet Buitengebied.


19 reacties

Badge +19

Nvt

Reputatie 7
Badge +20

@Pander14 

  1. Wat is jouw echte downloadsnelheid? (zie hier om te kunnen meten) (of had je via deze site de snelheid gemeten?)
  2. Die 100 Mb/s is dat via een aangesloten computer met UTP kabel of via WIFI?
  3. Kijk je F1 via ViaPlay? daar heb je vaker problemen (helaas)
  4. Of is het met meerdere programma's
  5. 100 Mb/s  moet in principe voldoende zijn, of zitten er heel erg veel anderen op het WIFI netwerk?
  6. Heb je koper of glasvezel? 
  7. Kan je de Smart tv niet met een UTP kabel aansluiten op de Experiabox of Box12? Dan heb je zo wie zo geen problemen meer van anderen op het Wifi netwerk.
  1. downloadsneldheid gemeten met KPN speedtest
  2. Via Wifi
  3. Ik kijk via F1 TV
  4. nvt
  5. Het is 10Mb, NIET 100Mb
  6. Ik heb koper
  7. Zou kunnen, maar dat lost het trage Wifi niet op
Reputatie 7
Badge +24

Is er bij u geen Ziggo beschikbaar? Of glasvezel van een andere aanbieder? 

Reputatie 7
Badge +24

Welke snelheid haalt u op een bekabeld aangesloten pc of laptop? Bekabeld rechtstreeks op de Experiabox? 

Als de snelheid bekabeld wel in orde is, dan kan het het trage WiFi verbeterd worden. Als de snelheid bekabeld ook slecht is, dan is er geen oplossing. 

Is er bij u geen Ziggo beschikbaar? Of glasvezel van een andere aanbieder? 

Helaas, de keuzes zijn hier erg beperkt

Welke snelheid haalt u op een bekabeld aangesloten pc of laptop? Bekabeld rechtstreeks op de Experiabox? 

Als de snelheid bekabeld wel in orde is, dan kan het het trage WiFi verbeterd worden. Als de snelheid bekabeld ook slecht is, dan is er geen oplossing. 

Is niet te testen, laptops hier hebben geen UTP aansluiting….

Alleen de TV ontvanger is bekabeld aangesloten

In het verleden hebben we wel voldoende Wifi snelheden gehaald

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Pander14 ,

Met zo’n lage internetsnelheid zou ik overwegen om TV te kijken via Digitenne. Via de zendmast uit Leeuwarden zou dat prima gaan werken. Want nu wordt een deel van jouw beperkte internetcapaciteit gebruikt door die bekabelde TV-ontvanger. (Indien die aanstaat.) 

 

Hallo @Pander14 ,

Met zo’n lage internetsnelheid zou ik overwegen om TV te kijken via Digitenne. Via de zendmast uit Leeuwarden zou dat prima gaan werken. Want nu wordt een deel van jouw beperkte internetcapaciteit gebruikt door die bekabelde TV-ontvanger. (Indien die aanstaat.) 

 

Normaal gesproken hebben we hier rond de 50Mb snelheid, dat is ruim voldoende.

Alleen de laatse paar weken is het weer dramatisch traag.

 

Reputatie 7
Badge +24

Welke snelheid haalt u op een bekabeld aangesloten pc of laptop? Bekabeld rechtstreeks op de Experiabox? 

Als de snelheid bekabeld wel in orde is, dan kan het het trage WiFi verbeterd worden. Als de snelheid bekabeld ook slecht is, dan is er geen oplossing. 

Is niet te testen, laptops hier hebben geen UTP aansluiting….

Dan word het tijd om te gaan investeren. 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Pander14 ,

Met zo’n lage internetsnelheid zou ik overwegen om TV te kijken via Digitenne. Via de zendmast uit Leeuwarden zou dat prima gaan werken. Want nu wordt een deel van jouw beperkte internetcapaciteit gebruikt door die bekabelde TV-ontvanger. (Indien die aanstaat.) 

 

Normaal gesproken hebben we hier rond de 50Mb snelheid, dat is ruim voldoende.

Alleen de laatse paar weken is het weer dramatisch traag.

 

Daar heb ik ook geen oplossing voor.
 

Je kunt wel voor vijf euro per maand een losse Digitenne-ontvanger huren binnen jouw bestaande abonnement. (Maandelijks opzegbaar) Ik zou het gewoon eens proberen. Want dan kun je TV kijken zonder dat het ten koste gaat van jouw internetcapaciteit. 

Reputatie 7
Badge +20
  1. downloadsneldheid gemeten met KPN speedtest
  2. Via Wifi
  3. Ik kijk via F1 TV
  4. nvt
  5. Het is 10Mb, NIET 100Mb
  6. Ik heb koper
  7. Zou kunnen, maar dat lost het trage Wifi niet op

 

10 Mb/s is de oorzaak.

Dat is inderdaad heel erg laag.

Dan heb je helaas altijd problemen als iemand anders via WIFI gaat.

Kan je niet een UTP kabel vanaf de Experiabox naar de KPN tv decoder leggen / trekken?

Reputatie 7
Badge +28

@joop2011 

Er is duidelijk aangegeven dat de TV-ontvanger al bekabeld is aangesloten. 

 

 

Alleen de TV ontvanger is bekabeld aangesloten

 

 

Vanwege de zeer beperkte snelheid (10 Mbit/s) en de Digitenne zendmast die in de buurt staat, is TV kijken via Digitenne een oplossing. Dan kan de beperkte internetcapaciteit voor andere internet-toepassingen gebruikt worden.   

Welke snelheid haalt u op een bekabeld aangesloten pc of laptop? Bekabeld rechtstreeks op de Experiabox? 

Als de snelheid bekabeld wel in orde is, dan kan het het trage WiFi verbeterd worden. Als de snelheid bekabeld ook slecht is, dan is er geen oplossing. 

Is niet te testen, laptops hier hebben geen UTP aansluiting….

Dan word het tijd om te gaan investeren. 

Investeren in wat? Laptops? 

Omdat de Wifi hier slecht is moet ik een nieuwe laptop kopen??

Reputatie 7
Badge +20

@Pander14 

Alleen om te testen, kan je met een korte UTP kabel de laptop aansluiten op de Experiabox of Box12?

En dan de snelheid meten? (zie hier)

@joop2011

Er is duidelijk aangegeven dat de TV-ontvanger al bekabeld is aangesloten. 

 

 

Alleen de TV ontvanger is bekabeld aangesloten

 

 

Vanwege de zeer beperkte snelheid (10 Mbit/s) en de Digitenne zendmast die in de buurt staat, is TV kijken via Digitenne een oplossing. Dan kan de beperkte internetcapaciteit voor andere internet-toepassingen gebruikt worden.   

Wifi is normaal gesproken rond de 50Mb, snel zat.

Alleen de laatste paar weken is het (weer) dramatisch.

Ik betaal een fiks bedrag per maand aan internet en tv, en dan hoort het gewoon goed te zijn.

Reputatie 7
Badge +24

Is niet te testen, laptops hier hebben geen UTP aansluiting….

Dan word het tijd om te gaan investeren. 

Investeren in wat? Laptops? 

Omdat de Wifi hier slecht is moet ik een nieuwe laptop kopen??

In een systeem wat u bekabeld aan kunt sluiten. Of in een ethernet naar usb adapter.

www.bol.com/nl/nl/p/tp-link-ue306-netwerk-adapter/9300000073867583/

Zodat u kunt meten welke snelheid u bekabeld haalt. 

Want zo komt u niet verder. Om het probleem op te lossen zulk u moeten onderzoeken wat de oorzaak is.

En anders gewoon een monteur laten komen. 

Reputatie 7
Badge +28

Zoals eerder gezegd, heb ik daar geen oplossing voor. 

 

Hallo @Pander14 ,

Met zo’n lage internetsnelheid zou ik overwegen om TV te kijken via Digitenne. Via de zendmast uit Leeuwarden zou dat prima gaan werken. Want nu wordt een deel van jouw beperkte internetcapaciteit gebruikt door die bekabelde TV-ontvanger. (Indien die aanstaat.) 

 

Normaal gesproken hebben we hier rond de 50Mb snelheid, dat is ruim voldoende.

Alleen de laatse paar weken is het weer dramatisch traag.

 

Daar heb ik ook geen oplossing voor.
 

Je kunt wel voor vijf euro per maand een losse Digitenne-ontvanger huren binnen jouw bestaande abonnement. (Maandelijks opzegbaar) Ik zou het gewoon eens proberen. Want dan kun je TV kijken zonder dat het ten koste gaat van jouw internetcapaciteit. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Pander14, welkom op onze community!
Ik heb hier vanuit KPN ook niet een andere oplossing voor dan die hierboven genoemd worden.

Als je hierover graag contact wilt met de klantenservice, om de lijn uit te laten lezen of digitenne eens te proberen kun je daarover met ons bellen op 0800-0402

Reageer