Vraag

Wifi Experia Box V10 is uitgeschakeld / Slecht wifi

  • 2 December 2019
  • 4 reacties
  • 28 keer bekeken

Precies hetzelfde probleem al de hele dag!

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 


4 reacties

Hoi Kroon1980, Jammer om te lezen dat het niet is opgelost. De kans was aanwezig, omdat je dit in het begin al eens geprobeerd had. Aangezien je de WiFi tuner al meerdere keren getest hebt, heb je al veel gedaan om het probleem op te lossen. Een goed geïsoleerd huis kan een oorzaak zijn voor een slechte WiFi verbinding, maar dat zijn veel woningen tegenwoordig. We zullen er dan nog voor moeten zorgen dat jouw WiFi verbinding in huis goed is. Ik heb je nog een privébericht gestuurd met een voorstel. Zou je op dit bericht willen reageren?

Kunt u ook iets voor mij doen? Ik heb last van de verbinding. Eerst hele slechte wifi gehad. De versterkers er tussen gezet. Elke keer onstabiel en nu doet hij helemaal geen wireless meer. 

 

*Admin: afgesplitst en samengevoegd met ander topic 

 

Reputatie 7
Badge +17

@MH25 Welkom hier op het Forum. Ik zie dat je bent afgesplitst van een ander topic. Als ik die doorlees lijkt het erop dat je wifi lampje uitstaat op de V10 Experiabox. Klopt dit? 
Je schrijft dat je wifi versterkers hebt, zijn dit toevallig de Experia Wifis(EWs)? We hebben een poosje terug een update gehad. Wat je kunt proberen is het netwerk even helemaal opnieuw uitbouwen. Dit doe je als volgt:

  1. Koppel de versterkers los van de Experiabox
  2. Geef de Experiabox een 'harde’ reset
  3. Wacht +/- 10 minuten
  4. Sluit de versterkers weer aan
  5. Druk om de beurt 5 seconden op de resetknop van de versterkers
  6. Controleer of het na +/-10 minuten weer naar behoren functioneert. 

Als de de EWs aansluit op de V10 wordt de wifi volledig overgenomen door de EWs. Het is dus goed dat het wifi lampje van de V10 uitgaat. 
Het is dan ook de bedoeling dat één EW vlakbij de EW wordt geplaatste. De andere EW mag op een plek naar keuze (waar de verbinding zwak is) geplaatst worden. 
Laat je het weten als het is gelukt? 

Reputatie 7
Badge +17

@MH25 Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Hoi Lisa,

 

Het is toen inderdaad weer opgelost. Ik heb de stekkers er 10 minuten uitgehaald. Echter begon het gisteren weer en heb ik dat vandaag weer moeten doen. 

 

Met vriendelijke groet, 

 

Mandy 

Reageer