Vraag

wifi extender werk niet meer

  • 13 April 2020
  • 5 reacties
  • 242 keer bekeken

Ik heb sinds kort twee wifi extenders (schotels) van KPN. Nu heeft een de versterker die boven staat ineens geen signaal meer.

Heb de extender al gereset,

Heb hem met vaste kabel op modem aangesloten (werkt dan wel). Als ik de vaste verbinding eruit haal word het lampje ook direct weer rood.

Modem is al gereset, alles zonder resultaat.

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U heeft er 2. Waar staat de andere? En is die bekabeld aangesloten? Brand het lampje groen?

Een (bedraad) is groen en staat in de meterkast

 

Badge +19

In de meterkast?? Hang em ergens in de gang. Waarschijnlijk vinden ze elkaar niet.

Reputatie 6
Badge +8

Klinkt alsof de onderlinge koppeling weg is. Sluit beide schotels aan het modem en reset ze allebei, laat ze dan 15 min staan. Als ze eenmaal allebei constant 2/3 min groen branden zijn ze klaar. Niet eerder loskoppelen, na een reset gaat die vaak na 2/3 min al even een 1 min constant groen branden om dan verder met software updates / backhaul koppeling bezig te gaan. Als je ze dan los haalt zijn ze nog niet gekoppeld en kun je opnieuw beginnen. 

Eventueel kun je de kpn thuis app gebruiken om stap voor de stap de installatie door te nemen. Gun het vooral de tijd en loop niet op de stappen vooruit. 

Reputatie 7
Badge +17

@Rumms Welkom hier! Bedankt voor je bericht. Als je de 2e versterker dichterbij de versterker in de meterkast plaatst, blijft het lampje dan rood?  Dan zijn de versterkers waarschijnlijk de onderlinge koppeling kwijt. Ik ben benieuwd of de stappen van gjtm iets hebben opgeleverd. 

Reageer