Beantwoord

WiFi gaat elke keer uit op Experia Box V10

  • 15 February 2020
  • 12 reacties
  • 836 keer bekeken

Beste leden,

Ik heb sinds enkele weken problemen met mijn wifi netwerk thuis.
Elke keer word de wifi op de Experiabox V10 uitgeschakeld. 
Als ik deze dan weer aanzet, gaat het een paar minuten goed, en vervolgens is hij weer weg.
Ik heb op deze experiabox 2 wifi namen ingesteld, een met 2.4GHZ En een met 5Ghz. 

Ik heb de experiabox al gereset, maar zonder succes.

Ik maak op boven op de slaapkamer van een witte kpn wifi versterker, deze is bedraad aangesloten vanaf de experiabox.
Op zolder heb ik nog een zwarte Experia wifi staan. 

Als ik dus beneden zit, heb ik enkel wifi van boven en van zolder.

Iemand die mij hiermee kan helpen? 

Met vriendelijke groet,

Roy
 

icon

Beste antwoord door Susan_ 19 February 2020, 12:51

Bekijk origineel

12 reacties

Badge +19

De zwarte zet de wifi van de experiabox uit. Je moet eigenlijk 2 zwarte hebben. Eén naast de experiabox en de andere op de andere plaatsen.

Reputatie 7

Eén naast de experiabox ...

Beter nog, in de woonkamer.

Bedankt voor jullie reacties!

Ik vind het maar een beetje vaag die experia wifi's :) 


Dan moet ik dus met deze experia wifi's aan de gang.

Ik heb internetkabels door de muren lopen naar boven. 
Waar kan ik dan het beste de experia wifi's plaatsen?

Even voor de duidelijkheid:

Experiabox: Meterkast

Witte wifi versterker: Slaapkamer
Één experia wifi: Zolder

 

Badge +19

Ik ga je eerst een tip geven. Trek alle versterkers er uit en doe de wifi tuner.  Laat even weten wat daar uit komt https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/login

Reputatie 7
Badge +24

Ik ga je eerst een tip geven. Trek alle versterkers er uit en doe de wifi tuner.  Laat even weten wat daar uit komt https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/login

En ga daarbij met een flinke kop koffie op zolder zitten. Waar u nog net een klein beetje wifi bereik hebt van de Experiabox. 

Badge +19

En dan kan het zomaar gebeuren dat je volgendse week 2 experia wifi's op kan halen :wink:

Reputatie 7

En als je er dan twee hebt, dan plaats je die in de woonkamer en op de slaapkamer.

De oude witte KPN WiFi "versterker" plaats je dan op zolder.

Waarom zo?

De Experia WiFi's kennen smart/fast roaming en dat betekent dat apparaten zo ongeveer seamless zullen switchen tussen die Experia WiFi's. Ze zullen echter niet seamless switchen naar de witte KPN WiFi "versterker" en dus kan je die het beste aan het uiteinde van jouw netwerk plaatsen. (De 2e verdieping dus.)

Reputatie 7
Badge +21

Hi @RoyR97, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Op het moment dat je een zwarte KPN Experia WiFi hebt schakelt deze de WiFi op de V10 uit. Ik denk dat we het probleem daar moeten gaan zoeken. Echter, je dient twee zwarte exemplaren te hebben om het goed te laten werken. Heb je er maar één ontvangen? Want dat is niet de bedoeling: 

Heb je een v8, v9 of v10 modem en wil je je WiFi op een andere verdieping verbeteren?
Koop dan 2 of 3 Experia WiFi's

 De eerste moet bekabeld aangesloten worden op de Experia Box (modem), de tweede moet bekabeld aangesloten worden op de Experia Box of op de eerste Experia WiFi. 

Mocht je er niet zeker van zijn, geef dan even je gegevens door zodat ik vanuit hier wat metingen kan uitvoeren. Dit kan je kwijt (naam, postcode + huisnummer en klantnummer) in je Forum profiel.

Ik hoor graag van je!

Bedankt voor jullie hulp!

Ik heb de twee experia wifi's los gekoppeld, en een aangesloten op de witte wifi versterker, en de andere op zolder geplaatst. Toen bleef de wifi nog uitgaan.

Een experia wifi aansluiten op de experiabox beneden is geen optie, omdat ik op de witte versterker 3 computers heb aangesloten, dan wordt het te veel werk met alle kabels etc.

Nu heb ik de experia wifi's uit gezet, en heb ik op zolder nog niet helemaal perfect bereik. Maarja :sweat_smile:

Badge +19

Kijk je tv via kpn?

Hallo @RoyR97 

Op het moment dat je een zwarte KPN Experia WiFi hebt schakelt deze de WiFi op de V10 uit. Ik denk dat we het probleem daar moeten gaan zoeken

Bovenstaande is de KERN van het verhaal.

 

Reputatie 7
Badge +21

@RoyR97, de WiFi wordt inderdaad uitgeschakeld / overgenomen zodra je de Experia WiFi's aansluit. Dus dat is bekend, maar hoeft geen probleem te zijn. Maar als het zo voor jou werkt zou het de komende tijd even zo laten en misschien later nog een keer naar kijken!

Reageer