Vraag

Wifi is erg traag ondanks aanwezige SuperWifi, hoe verbeter ik dit?

  • 11 June 2022
  • 15 reacties
  • 126 keer bekeken

Hallo,

 

Ik heb last van zeer traag wifi. 

Net bekabeld met laptop naast modem gemeten, toen was deze gewoon prima rond de 120mb/s. Vervolgens op dezelfde plek kabel eruit en op wifi gemeten, toen kwam die niet verder dan 25.

 

Heb al geprobeerd op twee van mijn super wifi punten beneden te zetten, maar ook dan komt die niet verder dan 35. 

Alle opties op kpn al geprobeerd, wifi manager e.d.. modem al eens kwartier eruit gelaten. Nadat ik wat doe lijkt het soms wel slechter te worden. Slechtste meting tot nu toe is 3,1mb/s.

 

Iemand nog ideeën

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Badge +19

Dat is natuurlijk niet goed. Heb je toevallig dit soort dingen in huis?

 

Ik heb ze wel in huis, maar niet in gebruik.

Ik neem enkel internet af van KPN, verder geen televisie meer.

Badge +19

Welk type modem heb je en waar staat die?

Experia box V10.

Stond in een kast, maar inmiddels in de gang. Ook dit maakt geen verschil. Zelfs als we er letterlijk naast zitten niet.

M'n aansluiting/glasvezel zit in de meterkast.

Maar dit is al vanaf het begin dat we hier wonen zo, probleem is echt van de laatste tijd en sinds deze week naar drastisch dieptepunt

Badge +19

Heb je de herstelnop al een keer gebruikt?

Ja

Badge +19

Je hebt twee super wifi's. Minimaal één moet er met een kabel aangesloten zijn op het modem en het wifi lampje op het modem moet uit zijn. Is dat bij jou ook het geval?

Ik heb er zelfs 3. Had er 1 op iedere verdieping. Omdat wifi zo slecht was, alles al weggehaald en opnieuw gedaan. En dan nu als test twee beneden neer gezet om te kijken of het daar dan beter werd. Maar blijft hetzelfde.

Zit er inderdaad 1 op de modem en lampje is uit

Ik heb last van zeer traag wifi. 

Net bekabeld met laptop naast modem gemeten, toen was deze gewoon prima rond de 120mb/s. Vervolgens op dezelfde plek kabel eruit en op wifi gemeten, toen kwam die niet verder dan 25.

Het klinkt misschien raar,  maar 25, 35 MB/s is helemaal niet “zeer traag” dat is 200-300mbps, en dat is een prima snelheid voor wifi.

Met een ax laptop, en alles optimaal afgestemd zal je normaliter een maximaal actuele overdrachtsnelheid van een 570 mbps (70MB/s) halen.

https://nl.hardware.info/artikel/9951/6/kpn-superwifi-superlatief-op-de-hoge-band-testresultaten-multiroom-wifi

De realiteit is dat de meeste apparaten niet de bovengenoemde ideale situatie betreft, en de snelheid snel naar beneden gaat.

Ben benieuwd waar je verwachting vandaan komt dat dit zeer traag is. Je moet best wat doen om met Wifi qua snelheid in de buurt van bekabeld te komen? Welke hardware zit in de laptop, welke andere clients gebruiken de bandbreedte etc. Om iets te kunnen zeggen is wel meer info nodig.

 

Badge +19

Dan ben ik wel benieuwd wat de snelheid is als he meet met je mobiele telefoon. Wel even de app van Ookla downloaden want dat is de beste.

De speedtest geeft 25Mbps. Aan, maar soms schiet die ineens naar 5mbps, soms schiet die ineens wel iets hoger. 

De reden waarom het traag is, is omdat we een spel wat we normaal speelden, niet meer kunnen spelen. Dat gedurende de dag de wifi regelmatig uitvalt. Verbindingen slecht tot stand komen.

Badge +19

Wat is er nog meer aangesloten op het modem? Zijn die problemen er met alle mobiele apparaten of alleen met de laptop?

Wat is het nu Mbps of MB/s ? Daar zit een factor 8 tussen.

als je bekabel 120MB/s meet dan is dat meer dan goed/maximaal.

maar 25 mbps is zwaar onder de maat. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @CarolineK, ik zie dat de community je al te hulp is geschoten, top!

Wat gebeurt er als je de Superwifi punten allemaal loskoppelt en de wifi van je V10 weer inschakelt? Is de wifi dan -in de buurt van het modem- wel weer goed?

Reputatie 7
Badge +20

We hebben geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!