Beantwoord

Wifi issue met LG telefoons

  • 6 August 2019
  • 5 reacties
  • 213 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
Helaas heb ik geen oplossing, maar ik ben wel geïnteresseerd indien er een oplossing is. Ook hier hebben alle apparaten een perfecte wifi verbinding, behalve de 2 LG's die hier in gebruik zijn. Samsung en ook Huawei geven totaal geen problemen. Dit probleem hadden we al, daarom is er een monteur gekomen om 3 nieuwe wifi versterkers te plaatsen. Die hebben helaas geen hulp gebracht aan de LG's.

Ik denk dus in dit geval niet dat het aan de wifi versterkers ligt. Het is voor mijn idee wel té toevallig dat het bij ons precies de LG's zijn.

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic
icon

Beste antwoord door Tycha 8 August 2019, 01:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hoi @IvG . Welkom op het forum.
Het blijft vreemd dat je LG toestellen kuren hebben. Wat gebeurt er precies? Valt de verbinding willekeurig weg? Hoe oud zijn de toestellen?
De wifi versterkers (zwarte) hebben zowel 2,4 als 5Ghz aan boord. Als jouw LG toestellen met de 5Ghz verbonden zijn is het bereik vaak veel kleiner. Dan is een dikke muur al voldoende om het signaal aanzienlijk te verzwakken. Soms is het raadzaam om je 2,4 en 5Ghz aparte netwerknamen te geven en je toestel bewust met de 2,4 verbinding te laten maken. Vooral als als de versterker niet in dezelfde ruimte staat als het toestel.
Beste Erwin,

Beide LG's zijn zo'n 3 jaar oud. De verbinding valt inderdaad willekeurig weg. Ook al bevinden ze zich in dezelfde ruimte als de zwarte wifi versterkers. Heel zo nu en dan zie je ineens, maar dan ook maar heel even, meerdere streepjes op het toestel oplichten, maar zelfs op zo'n 3 meter afstand is de verbinding slecht.
Reputatie 7
Badge +11
Schakel de slimme netwerkwissel eens uit?
Zie https://forum.kpn.com/internet-9/wifi-hapert-bij-lg-telefoons-316665
Die kende ik ook niet. Dank @Tycha . Het proberen waard, lijkt me! Ik heb het relevante stukje even hieronder geplakt.
Recente Android toestellen hebben vaak de mogelijkheid tot een slimme netwerkwissel onder hun wifi instellingen. Dat zorgt er voor dat wanneer de mobiele dataverbinding een stabielere en hogere snelheid leveren kan de wifi uit spring, ondanks dat je die wel hebt ingeschakeld. Wellicht heb je die functie en staat deze aan, dat weet ik niet.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je ons te vinden!