Beantwoord

WIFI-Manager

  • 30 March 2020
  • 30 reacties
  • 789 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

 

Wij ervaren de laatste dagen wat problemen met het WIFI-netwerk op alle etages. Door middel van jullie WIFI-manager zou ik graag de boel eens willen doormeten. Ik krijg echter op al mijn apparaten deze melding bij het starten van de WIFI-manager: 

“Het is niet gelukt om alle benodigde gegevens op te halen.”

Wat kan ik hieraan doen? Wij werken in deze tijd beide thuis dus we zijn afhankelijk van een goede internetverbinding;)

 

Bij voorbaat dank!

 

Gr. Ron

icon

Beste antwoord door Joep1965 30 March 2020, 14:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u versterkers? Van KPN? Welke Experiabox heeft u? Heeft u glasvezel? 

Hi Nick,

 

Thanks voor je snelle reactie. Ik gebruik inderdaad versterkers (van KPN). Experiabox V9 en ik heb inderdaad glasvezel. Heb je zo voldoende info? 

 

Gr. Ron

Badge +19

Ik neem aan dat de versterkers bekabeld aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen?

Dit zitten bekabeld aangesloten op de experiabox inderdaad

Badge +19

Probeer de experia wifi's te benaderen om te kijken of alles goed staat. http://192.168.2.150

Ik krijg precies dezelfde melding. Voorheen kon ik gewoon de wifi manager gebruiken en dan werkte alles weer naar behoren.

Hi @Joep1965 ,

 

Ik begrijp niet helemaal wat je van mij vraagt? Kun je dat wat meer uitleggen? 

 

Gr. Don

 

Badge +19

Met die link kan je in het menu van de experia wifi komen en dingen eventueel aanpassen. Maar heb je het idee dat die wifi versterkers niet werken? waar heb je ze staan in huis?

Ah thanks. Ik kan ze nu niet benaderen.

Ik heb het idee dat de Wifi versterker niet werkt inderdaad. Er brand een oranje lampje ipv blauw en nauwelijks tot geen Wi-Fi snelheid…

 

De versterker staat op de 1e etage in de slaapkamer.

Badge +19

Dat gaat dus niet goed. ik ga er een nachtje over slapen:wink:

Hi @Joep1965 ,

 

Ik hoop dat je na 2 nachtjes slapen ons kunt helpen?:sunglasses::wink: We hebben nu overigens ook het idee dat de WIFI beneden vanaf de Router in de meterkast er ook niet beter op word… Maar ik kan dat niet checken of verifiëren zonder WIFI manager, vanavond zal ik een andere speedtest uitvoeren…  

Gr. Ron

Badge +19

Ik ben helemaal uitgeslapen :wink: ik ben wel benieuwd naar de opstelling. Waar staat het modem en waar staan de experia wifi's? 

Hahaha goed zo. De Modem hangt in de meterkast op de begane grond. De Experia wifi staat in de slaapkamer op de 1e etage. Verder hebben wij geen versterkers of iets dergelijks. 

Badge +19

O ok dan snap ik het. Bij een v9 heb je minimaal 2 Wi-Fi versterkers nodig.  De Wi-Fi van de v9 wordt namelijk uitgeschakeld. De beste opstelling is om 1 experia wifi naast je tv ontvanger te zetten in de woonkamer en de andere bekabeld op de 1ste etage. Probeer nog een keer de Wi-Fi manager maar wel zonder dat er iets is aangesloten op de v9. Op het punt waar je wifi het slechts is blijf je wachten. Doe maar 10 minuten. De uitkomst is dan bijna altijd dat he 2 experia wifi's gratis krijgt.https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Ik ga het vanavond eens proberen. Het zou wel een hele bijzondere conclusie zijn aangezien we er al 3 jaar wonen met dezelfde opstelling en zonder al te veel problemen…  I'll keep you posted. 

Badge +19

Ok heb je dan een witte versterker???

Reputatie 7
Badge +24

Ok heb je dan een witte versterker???

Plaatje erbij:

 

Badge +19

Dank je @Nick83 

Bedankt mannen! Die witte versterker heb ik inderdaad. Maar vanavond ga ik de boel testen, ik zag net dat de WIFI manager weer werkte iig:smile:

Badge +19

Dan wordt mijn verhaal heel anders @Bassie13 als jede wifimanager doet ontkoppeldan die witte versterker. 

Helder @Joep1965 .  En dan volgens je onderstaande tip werken toch? 

 

O ok dan snap ik het. Bij een v9 heb je minimaal 2 Wi-Fi versterkers nodig.  De Wi-Fi van de v9 wordt namelijk uitgeschakeld. De beste opstelling is om 1 experia wifi naast je tv ontvanger te zetten in de woonkamer en de andere bekabeld op de 1ste etage. Probeer nog een keer de Wi-Fi manager maar wel zonder dat er iets is aangesloten op de v9. Op het punt waar je wifi het slechts is blijf je wachten. Doe maar 10 minuten. De uitkomst is dan bijna altijd dat he 2 experia wifi's gratis krijgt.https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Badge +19

Helemaal goed! Laat je even hoe het afloopt?

Hoi @Bassie13 . Ik zie dat er al het een en ander besproken is. Mocht je mijn hulp nodig hebben, lees ik dat wel.

Hi @Joep1965, @Erwin_ @Nick83,

De WIFI-Manager erkent het probleem en stelt voor om gratis een service monteur te sturen. Ik kan alleen geen afspraak inplannen… Zie hieronder de afbeelding. Word ik nu vanzelf teruggebeld door KPN om alsnog een afspraak te maken? Ik snap uiteraard dat de huidige situatie lastig is hoor maar ik ben wel benieuwd hoe de procedure nu verder in zijn werk gaat.

Bedankt voor jullie hulp in ieder geval! 


 

Badge +19

Ik vraag me af of jij echt wel een monteur nodig hebt. Met 2 experia wifi's moet je een eind komen. Ik kijk @Erwin_ even aan. Misschien kan hij iets voor je doen.