Beantwoord

Wifi met V9 en versterker

  • 15 July 2020
  • 7 reacties
  • 100 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties

Ik heb slechte wifi in huis. Traag, maakt langzaam verbinding met apparatuur. In slaapkamers heb ik bijna geen wifi.

Krijg overigens maximaal 28 MB binnen! isĀ  natuurlijk heel weinig. Betaal overigens wel voor meer.

Heb net speedtest gedaan. TV staat aan, 1 gebruiker extra en krijg op computerĀ 9MB !

Allemaal minimaal.

Ruim week geleden Wifiversterker besteld. Is er overigens nog niet.

Ā 

Als ik een Wifi versterker aansluit op een V9Ā experiabox wordt de wifi van de V9Ā Ā uitgeschakeld, zo heb ik begrepen.

Bedoeling is om betere (sterkere) Wifi te krijgen, maar ik moet deze versterker naast de V9 zetten in meterkast.

Geeft een wifiversterker betere en sterkereĀ  Wifi dan de V9 ?Ā 

Ā 

icon

Beste antwoord door Henk2304 16 July 2020, 16:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nou... als u over de telefoonlijn maar 28 mbĀ  binnen krijgt, dan word dat met wifiversterkers nooit meer. Dus het is zomaar niet te zeggen of u op de beneden verdieping sneller wifi zult ervaren. Als u ook op de bovenverdieping een versterker bekabeld aangesloten plaatst, dan zult u daar wel beter wifi hebben dan dat u nu heeft denk ik.

Is de V9 sterker of minder sterk dan een wifiversterker ?

Ofwel kan ik op een slaapkamer dan wel wifi ontvangen ?

sneller wordt het niet. Dat weet ik

Betaal overigens wel voor meer.

Ik ga ervan uit dat je een DSL-verbinding hebt en dan betaal je - hoe vervelend ook - niet voor meer. Bij DSL is het abo altijd "totā€, dus als je een DSL-abo hebt van 50 Mb/s dan voldoet 28 Mb/s jammer genoeg ook aan dat abo. Alleen bij glasvezel worden snelheden gegarandeerd.

Ofwel kan ik op een slaapkamer dan wel wifi ontvangen ?

Dat is zo niet te zeggen. Wi-Fi is afhankelijk van zoveel externe factoren dat daarĀ geen algemene dingen over te zeggen zijn. Heb je de KPN Thuis app al? In de balk onderin bijĀ Service kun je daar de Wifi Manager vinden. Als die vindt dat je Wi-Fi niet in orde is kan het zijn dat je twee gratis Experia WiFi's aangeboden krijgt. Let op: ik zeg niet dat dat altijd gebeurt, maar ik ken voorbeelden waarbij dat wel het geval is.

Reputatie 7
Badge +15

@bwtĀ Welkom op het forum. Wat vervelend dat je problemen hebt met je wifi verbinding. Wifi is inderdaad afhankelijk van veel verschillende factoren, daardoor is het voor mij niet te zeggen of met de versterker je wifi verbinding boven beter werkt. Wel zou je zoals @Henk2304Ā al aangeeft de Wifi Manager kunnen doorlopen, als hier inderdaad uit komt dat je wifi niet goed genoeg is dan wordt er gezochtĀ naar een oplossing. Is je wifi versterker ondertussen wel binnen gekomen?

Ā 

Reputatie 7
Badge +15

@bwtĀ Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Hallo,

Heb versterker wel ontvangen, maar nog geen tijd gehad om aan te sluiten.

Grote vraag is: is wifi signaal van versterker sterker dan v9 experiabox?

Reputatie 7
Badge +24

Als je hem aansluit ga je daar vanzelf achter komen.