Beantwoord

Wifi niet gevonden door laptop (wel op telefoon en tablet)

  • 26 October 2020
  • 2 reacties
  • 185 keer bekeken

Hallo!

Vorige week ben ik verhuist. We hebben glasvezel van KPN. De wifi wordt gevonden op mijn mobiel en op mijn tablet, maar op mijn laptop komt hij niet tevoorschijn. Andere netwerken zijn wél zichtbaar.

Router is al gereset, netwerkadapter is up to date en ook opnieuw ingeschakeld. Ik werk nu op de laptop met een internetkabel, dan werkt het wel maar dit is nogal onhandig.

Wie kan mij verder helpen? :)

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 1 November 2020, 15:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @StephanieG, welkom hier. Wat vreemd dat jouw laptop de WiFi niet ziet. Zou je de WiFi mananger eens willen doorlopen. Deze optimaliseert jouw WiFi, zo past deze mogelijk ook jouw WiFi kanaal aan. Anders modem even resetten. Is daarna WiFi van het modem zichtbaar? 

Reputatie 3
Badge +2

Hoe oud is je laptop en kan hij alle kanalen aan. Soms komen de hogere kanalen niet binnen op een laptop of ander apparaat.

 

Op je smartphone kun je eenvoudig een wifi analyser downloaden om te onderzoeken op welk kanaal e wordt uitgezonden.