Beantwoord

Wifi niet zichtbaar in netwerkcentrum laptop

  • 23 March 2021
  • 7 reacties
  • 158 keer bekeken

Goedenavond, vanochtend heeft de KPN monteur mijn aansluiting voor internet en televisie in orde gemaakt. Op diverse apparaten werkt de Wifi en is deze zichtbaar, echter op mijn privé laptop is de Wifi niet zichtbaar in het netwerkcentrum en kan ik dus geen verbinding maken. Heeft iemand suggesties?

icon

Beste antwoord door Pauwerful 23 March 2021, 22:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Corine71 , welk modem heb je gekregen? Is dat misschien de KPN Box 12?

De KPN Box 12 staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

De allerlaatste Windows updates draaien wil soms helpen. De laptop tijdelijk bedraad aansluiten, Windows updaten en kijken of dan wel de wifi naam verschijnt.

Lukt dat allemaal niet, dan moet je de WiFi instellingen van de KPN Box aanpassen naar WiFi 5

Zet dan in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced
Reputatie 6

@Corine71  Toevallig een laptop waarbij ook een toets op het toetsenbord een wifi tekentje is en grijs gemarkeerd is​​​​?
In dat geval Fn toets inhouden en op WiFi tekentje op je toetsenbord drukken.

Mag dat niet zo zijn.

Inloggen op de GUI van je modem en je verbinding type veranderen naar 802.11 b/g/n

  1. Start een browser zoals Internet Explorer, Chrome of Firefox en ga naar http://192.168.2.254
  2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen
  3. Voor Experia Box V10: Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg. Je moet nu een nieuw wachtwoord aanmaken.
    Voor Experia Box V10A & Box 12: Gebruik het wachtwoord dat achterop staat, op de sticker die achter het kaartje met wifi gegevens zit.
  4. Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen of het bestaande wachtwoord verandert vul dan dit eigen wachtwoord in.

Heb je zelf een wachtwoord ingesteld en ben je deze vergeten? Dan zit er niets anders op dan de Experia Box te resetten. Hiermee wordt het inlogwachtwoord teruggezet naar de fabrieksinstelling en kun je met bovenstaande stappen weer inloggen.

Ik ben nu even online met mijn hotspot van mijn iPhone, dus de Wifi doet het verder prima. Dank voor de tip.

 

Beste Ruud,

 

Het is inderdaad een KPN Box 12. Deze laptop is bijna 3 jaar oud, betekent dit dat de Intel Chip al te oud is?

Update had ik al gedraaid, ik ga nog even verder zoeken. Dank.

 

Groet,
Corine.

 

 

Hallo @Corine71 , welk modem heb je gekregen? Is dat misschien de KPN Box 12?

De KPN Box 12 staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

De allerlaatste Windows updates draaien wil soms helpen. De laptop tijdelijk bedraad aansluiten, Windows updaten en kijken of dan wel de wifi naam verschijnt.

Lukt dat allemaal niet, dan moet je de WiFi instellingen van de KPN Box aanpassen naar WiFi 5

Zet dan in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

 

Mag eigenlijk niks uit maken maar verwijder de wlan drivers eens en doe een reboot

Wil soms wel eens werken

 

 

Beste@RBxx 

Dank voor de tip! Ik heb de WiFi instelling aangepast via de modeminstellingen en het werkt!!

Groet,

Corine.

 

Hallo @Corine71 , welk modem heb je gekregen? Is dat misschien de KPN Box 12?

De KPN Box 12 staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

De allerlaatste Windows updates draaien wil soms helpen. De laptop tijdelijk bedraad aansluiten, Windows updaten en kijken of dan wel de wifi naam verschijnt.

Lukt dat allemaal niet, dan moet je de WiFi instellingen van de KPN Box aanpassen naar WiFi 5

Zet dan in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

 

@Pauwerful Het is opgelost door de WiFi instellingen aan te passen in het modem! Thanks!

Groet,
Corine.