Vraag

Wifi op Experia Box valt weg

  • 15 September 2021
  • 6 reacties
  • 65 keer bekeken

sinds een tijdje heb ik problemen met de wifi van mijn experiabox

de wifi valt regelmatig weg zowel op de laptop, en smart tv

ik heb al diverse dingen geprobeerd:

router gereset

wifi kanaal gewijzigd (meerdere opties geprobeerd) via de wifi analyser heb ik niet veel storingen

wifi naam gewijzigd

wifi wachtwoord gewijzigd

alleen 2,4 ghz geprobeerd en alleen 5 ghz

modem fysiek verplaatst

ip conflicten gezocht en ook niet gevonden

laptop in een ander deel van de woning geprobeerd

 

helaas heeft dit geen effect gehad

vervolgens maak ik nu gebruik van een oude wifi router en deze is wel stabiel ik vermoed dat er een fout in de wifi van de xperiabox zit

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid van je topic


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Mijn wifi verbinding valt regelmatig weg op de xperiabox 10 ik heb van alles geprobeerd maar stabieler krijg ik het niet zowel op de laptop, smarttv en smartphones wat heb ik al gedaan:

Reset van de modem

Ander wachtwoord

Ander ssid 

Diverse kanalen

Wifi analyser en het meeste gunstige kanaal gekozen 

Modem fysiek verplaatst 

Afstand is +/- 4meter

5ghz en 2,5 ghz geven beide problemen ook afzonderlijk geprobeerd

Heb nu een andere oude wifi router er achter gezet en nu is het wel stabiel maar dit is natuurlijk niet de oplossing.

Ik denk dat ik een andere modem nodig ben gezien ik geen oplossing meer kan bedenken wat ik gelezen heb is de v12 zoizo verbeterd?

Admin: samengevoegd met jouw andere topic

Reputatie 7
Badge +10

Valt er bekabeld ook iets weg? Itv bijvoorbeeld. Heb je de lijnkwaliteit (DSL) ook bekeken in het modem? Of gaat het om glasvezel?

Blijven alle lampjes groen?

 

Bekabeld valt het niet weg de externe wifi routerer is naelijk wel stabiel

Hoi @H143 . Welkom op het forum.

Fijn dat je al zoveel geprobeerd hebt. Over welk type experiabox hebben we het hier?

ik heb het even nagekeken en het gaat om een V10 zonder een toevoeging a erachter

@H143 : Excuus! Ik ben je helemaal uit het oog verloren. Speelt dit issue nog steeds? Zo ja, kun je dan je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven?