Beantwoord

WiFi op mijn laptop doet het niet meer

  • 29 August 2019
  • 7 reacties
  • 445 keer bekeken

Sinds heden morgen doet mijn WiFi op mijn laptop niet meer. Wifi doet het wel op mijn printer en op beide smartphones.
icon

Beste antwoord door Susan_ 30 August 2019, 10:47

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Marcel Lemaire, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat vreemd dat alleen jouw laptop opeens niet meer wil verbinden met je thuisnetwerk! Is er iets gewijzigd aan de WiFi, bijvoorbeeld de naam of het wachtwoord?

Het is allereerst voor mij belangrijk om te weten of je het WiFi netwerk nog wel ziet tussen de beschikbare netwerken, rechts onderin. Zie je hier het WiFi netwerk, maar kan je er niet mee verbinden (welke foutmelding krijg je?) of staat hij er helemaal niet tussen?

Daarnaast ben ik benieuwd welke laptop je hebt (welk merk en besturingssysteem). Tot slot kan je altijd even het online stappenplan doorlopen om te kijken of je het op die manier opgelost krijgt!

Ik hoor graag van je.
Goedemorgen, het is opgelost.
Ik had dit met de storing van dinsdag.

Oplossing was: klikken op het icoontje voor wifi (zag er op dat moment uit als wereldbol met vraagteken). Het bewuste wifinetwerk aanklikken en vervolgens op 'verbinding maken'.
Aha, ik kreeg gisteren een telefoontje van een kpn gebruiker die hetzelfde had (vermoed ik nu) maar de bewuste persoon is dermate onhandig (op dit gebied) dat als ook maar iets mis gaat ik geen adviezen durf te geven door de telefoon, bovendien ken ik de nieuwe windows niet en kan ik geen aanwijzingen geven door de telefoon.

Dat breng mij op een gedachte, als er een storing is dan gaat de helpdesk een aantal zaken doornemen, ik acht de kans dat een minder handige gebruiker er dan een fout bij maakt behoorlijk groot, als het oorspronkelijke probleem wordt opgelost dan werkt het nog niet.
(heb ik al vaker verteld : ) bij werkzaamheden in de straat was de telefoonlijn stuk getrokken, volgens de (xs4all) helpdesk medewerker moest ik toch echt eerst alle instelling doorlopen en het modem een beetje dichter bij het aansluitpunt zetten.
Reputatie 7
Badge +21
@Marcel Lemaire, fijn om te lezen dat het zo snel opgelost is! Kan je aangeven hoe je het hebt opgelost, via het stappenplan of deed hij het opeens weer?
Ik had niets gewijzigd maar naar enige uren deed Wifi het weer spontaan.
Reputatie 7
Badge +21
Ah kijk, een tijdelijke storing. Helemaal goed, bedankt voor je berichtje! 😉

Reageer