Beantwoord

Wifi problemen in nieuwbouw woning

  • 25 January 2021
  • 9 reacties
  • 262 keer bekeken

Hi, ik reageer hier ook graag even op. Ik ben verhuisd van een nieuwbouwwoning zonder problemen met WiFi naar een nieuwbouwwoning met helaas veel WiFi problemen. Ik werk thuis ivm COVID-19 en heb ontzettend veel meetingsĀ via Teams. Helaas ben ik genoodzaakt om in een ( drukke) woonkamer te werken, omdat de WiFi op de ( net ingerichte) studeerkamer niet werktā€¦Ā ik heb de WiFi manager meerdere keren doorlopen en krijg continue te horen, helaas er is iets misgegaan neem contact op met onze klantenservice. Schijnbaar is de WiFi daar zo slecht dat ik geen juiste meting kan doen. Ik heb voorĀ de aanleg van alles expres een monteur ( tegen betaling) laten komen. Helaas zit hier, omdat het installatie werkzaamheden betrof geen 14Ā daagseĀ garantie op, zoals de dame van de klantenservice in eerste instantie wel dacht. Tevens vertelde ze me dat ze me helaas ook geen versterker kon aanbieden, omdat ze die autorisatie niet meer had. Ik weet van gekheid niet meer waar ik nu met mijn probleem geen moet. Ik nietĀ gewoon rustig en goed kunnen werken en het levert nu ontzettend veel stress op. Iemand een tip? Liefst een waar ik niet nog meer geld aan kwijt ben?Ā 
Ā 

GroetjesĀ EvelienĀ 

admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 2 February 2021, 10:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Afgesplitst van dit topic?

Ā 

Reputatie 7
Badge +24

Hoe dan ook, leg gewoon een kabel naar boven toe. Als die er nog niet is. Een versterker heb je niets aan. Althans... misschien heb je er wel wat aan, als je hem boven neer zet en daar bekabeld aansluit. Dus die kabel moet er wezen naar boven. Daar begint het mee.

Reputatie 3

Hoe dan ook, leg gewoon een kabel naar boven toe. Als die er nog niet is. Een versterker heb je niets aan. Althans... misschien heb je er wel wat aan, als je hem boven neer zet en daar bekabeld aansluit. Dus die kabel moet er wezen naar boven. Daar begint het mee.

Ā 

bij voorkeur op elke verdieping 1 en als het mogelijk is op elke kamer 1 of meerdere UTPs leggenĀ Ā anders blijf je rommelen. 3 aps door je hele huis heen .

Reputatie 7
Badge +20

@Eveliena, slechte WiFi dus in de nieuwbouw. Nu heb je de WiFi manager doorlopen, maar die werkt ook niet naar behoren. Dat is niet zo fijn. Meerdere apparaten geprobeerd?

Maak je verder nog gebruik van versterkers of dergelijke? Want als je deze nog niet gebruikt is dat denk ik wel een goede aanvulling. Zeker in een nieuwbouwhuis. Hier spelen factoren zoals bijvoorbeeld goede isolatie een rol. Omdat het een draadloos signaal is moet het hierdoor heen, daar heeft het moeite mee en wordt de WiFi dus slechter. Dus heb je een versterker nodig om deze te kunnen versterken op de plek waar je wilt.Ā 

Zou je voor de zekerheid de WiFi manager nog eens willen doorlopen op de plek waar de WiFi nog wel te gebruiken is maar minder wordt.Ā 

Ā 

Reputatie 3

Ā met AP op elke etage dan komt het goed . doe je dat niet blijf je klooien :)

Er komt morgen een monteur. We wachten af!Ā 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben benieuwd. Wil je laten weten hoe dat bezoek verlopen is?

Er zijn versterkers geplaatst en het probleem is opgelost!

Reputatie 7
Badge +20

Super!