Beantwoord

wifi problemen met v10

  • 9 October 2020
  • 27 reacties
  • 132 keer bekeken

Ik heb al geruime tijd hetzelfde probleem 2 experia wifi kastjes, een v10 modem. Wifi blijft onstabiel. Ook bovenstaande stappen geprobeerd. Diverse malen contact gehad. Als v10a modem een oplossing is dan zou ik deze ook graag ontvangen. Dank! 

admin: eigen topic aangemaakt

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 10 October 2020, 08:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Waarom denkt u dat een V10A modem wel gaat werken? Welke problemen ondervindt u precies?

Hoi @Liesbeths . Welkom op het forum.

Kun je het iets meer toelichten? Je hebt de wifi manager doorlopen? Hoe zijn de wifi kastjes aangesloten en waar staan die precies? Alle info is welkom

 

Beste Jeroen, omdat dit hierboven als oplossing werd aangedragen. 

@Erwin_ Diverse keren wifi manager doorlopen, soms ander kanaal. Geen duurzame oplossing. Diverse keren alles gereset en opnieuw opgebouwd. Best veel werk elke keer, we hebben nl ook veel smarthome apparaten. 

Modem v10 staat in woonkamer, 1ste experia wifi in keuken, 2de op zolder. 

Aangesloten op utp punten in de muur. Hier zijn ook pcs en tv op aangesloten, zonder issues. 

Hen ze recent ook weer gereset, want update kwam niet vanzelf maar wifi was nog instabieler als voorheen.

Roaming/mesh lijkt ook niet te werken. 

Het klopt dat de wifi op de v10a aan blijft staan, maar als je een experia WiFi in de keuken plaatst, zou deze ook voldoende bereik moeten hebben in de woonkamer. Ook gaat KPN niet een goed werkend modem vervangen. Draadloos met veel apparatuur thuis die wifi signaal willen hebben gaat gewoon regelmatig niet goed. Of investeren in meer kabels en accespoints of gelukt hebben dat een goed mesh netwerk voldoende is.

@Liesbeths : Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? 

@Erwin_ gedaan.volgens mij heb ik wel een vinkje teveel gezet bij je antwoord. Sorry, wilde liken... 

@Jeroen Ruiter regelmatig niet goed gaan.....ik betaal toch echt voor een werkend product volgens mij. En knp denkt ook altijd goed mee. Alleen het is zeer vervelend als er terugkerende issues zijn en we daardoor steeds dingen moeten resetten en opnieuw opbouwen. Kan niet de bedoeling zijn. 

Als u bedraad geen of slechts internet heeft, dan is er echt wat goed mis. Draadloos kan KPN het niet garanderen met de drukte op de digitale wifi snelweg. Wat is de snelheid bedraad?

@Jeroen Ruiter de snelheid is het probleem niet. Wegvallende wifi is het probleem. 

Hoi @Liesbeths . Ik ben bezig je lijn door te meten. Volgens mijn gegevens is de wifi manager voor het laatst in april doorlopen. 

Mijn advies is het volgende:

-Doe nog één keer de wifimanager. Doorloop alle stappen en laat de wifi manager z'n werk doen. Als dat geen direct effect heeft doe dan het volgende:

-Koppel de Experia wifi's los en reset de Experia box.. Sluit vervolgens de experia wifi's weer aan en reset die ook ( 10 seconden het reset knopje indrukken op de experia wifi's)

Verwijder vervolgens alle draadloze verbindingen uit je verschillende apparaten en zet ze opnieuw op (belangrijke stap)

Als het dan nog niet stabiel is, wil ik dat graag weten zodat we vervolgstappen kunnen ondernemen. 

@Erwin_ dat wil ik best doen. Alleen hebben we dit in april en daarvoor al een aantal keren gedaan. Aangezien dit best is met alle verbindingen weer opbouwen moet ik hier even een moment voor kiezen. Ik kom er dus op terug 

Badge +19

Heeft u ook tv ontvangers? Zoja hoe zijn die aangesloten op de experiabox?

@Erwin_ wifi manager zojuist uitgevoerd. De snelheid an sich is het issue niet. Wegvallende wifi en niet schakelen tussen de versterkers is het euvel in mijn ogen. Het gaat soms een tijdje goed en daarna weer mis. Een reset van de versterkers wil weleens helpen. Soms ook niet. Alles resetten zoals je voorstelt helpt soms ook even. Maar! Het issue blijft terugkomen. 

@Joep1965 geen tv ontvangers

Badge +19

Ok ik was even bang dat er draadloze verbindingsets in het spel zaten. De Wi-Fi op de v10 is uit neem ik aan?!

@Joep1965 yep wifi op modem staat uit

Badge +19

Pfff wat zou hier toch het probleem kunnen zijn. Ik ben namelijk behoorlijk enthousiast over deze combi. Heb em zelf ook. Probleemloos. Branden de lampjes wel zoal het hoort?

@Joep1965 ja qua betere wifi op zolder en in de tuin is dit echt een fijne combi. Alleen hij is hier nooit stabiel geweest helaas.

Lampjes branden zoals het hoort. 

Badge +19

Ik ga toch een beetje richting een niet stabiel binnenkomend signaal  denken. Heb je ook een pc of laptop bekabeld aan de experiabox hangen? Heb je glasvezel of koper? Gaat er geen rood lampje branden op de experiabox als je uitval hebt?

@Joep1965 alle apparaten die aan de kabel hangen op de experiabox zijn stabiel van verbinding. Heb oa 2 gamende pubers en zowel snelheid als stabiliteit geen issue.

Ik heb glasvezel. Er gaat geen rood lampje branden. Alle lampjes zowel op box als versterkers branden zoals het moet. 

@Erwin_ dat wil ik best doen. Alleen hebben we dit in april en daarvoor al een aantal keren gedaan. Aangezien dit best is met alle verbindingen weer opbouwen moet ik hier even een moment voor kiezen. Ik kom er dus op terug 

Dat resetten van EW's en Experiabox en daarna het verwijderen en opnieuw opzetten van verbindingen heeft hopelijk tot resultaat dat de meshfunctie goed gaat werken.

Mocht het dan nog steeds huilen met de pet op zijn, wil ik dat graag weten. We kunnen dan een v10a overwegen of een wifi monteur. (als ik die wifi monteur wil aansturen moet ik sowieso zeker weten dat de wifi manager onlangs nog gedraaid is - dat is een verplicht onderdeel in het stappenplan)

@Erwin_ de wifimanager is dus gedraaid. Er is van oa kanaal gewijzigd volgens de wifimanager. En nogmaals de snelheid is niet het probleem, het gaat om het wegvallen. We gaan eens kijken of we dit weekend alles kunnen resetten en dan hoor je weer van me. In ieder geval dank voor het meekijken en denken. 

Is het gelukt? Of valt de verbinding nog steeds weg?

@Erwin_  we hebben dit weekend alleen alle experia wifis nog weer eens gereset en er nog een derde, die we nog hadden er bij gezet op de 1ste verdieping. Alle kastjes hebben nu wel de laatste firmware. Alles incl. modem resetten was teveel werk voor nu omdat we dan ook alle verbindingen weer zouden moeten opbouwen van de smart apparaten. We hebben een beetje spaghetti wat dat betreft. Vooralsnog lijkt de verbinding weer wat stabieler, hoewel ie af en toe nog wegvalt. Nog niet volledig getest dus. We kijken het weer een tijdje aan. Ervaring leert dat het een tijdje beter gaat en dan weer vaak weg gaat vallen,zelfs bij volledige reset. We wachten nog even af en anders gasn we een volledige reset doen. 

 

Het kan inderdaad best een klus worden als je veel apparaten hebt. Mocht je hier toch aan toe komen en het werkt daarna nog steeds slecht, wil ik dat graag weten.