Beantwoord

wifi problemen met v8 en witte versterkers

  • 25 November 2019
  • 5 reacties
  • 83 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Ook wij hebben de laatste weken problemen met de WiFi. De verbinding valt spontaan weg en apparatuur heeft problemen om verbinding te houden en te schakelen tussen de WiFi-stations. Heb experiabox V8 en 2 witte extenders.

 

Admin: Eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 4 December 2019, 17:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hey Emdee, welkom terug! Je had het in je oudere topic ook over Wifi Versterkers, gaat het nog om dezelfde (wit, vierkant)? Is het alleen de wifi die wegvalt, of de hele verbinding (zie je ook lampjes veranderen op de V8)?

Reputatie 2
Badge

Het gaat idd om de witte versterkers. Alleen WiFi valt weg. Lijkt er op dat het schakelen tussen de verschillende versterkers/experia niet lekker loopt en het opnieuw verbinding maken met het sterkere kanaal van de dichtstbijzijnde bron niet altijd lukt. Verbinding handmatig verversen lost het vaak wel op. Snelheid is ook aan de lage kant en het inlezen van bv Nu.nl duurt beduidend langer dan eerst.

Reputatie 7
Badge +30

De witte versterkers en de Experia Box hebben niet de mesh-functionaliteit die de nieuwere Experia Wifi en de draadloze wifiversterker hebben. Dan zul je wel altijd blijven houden dat het schakelen langer duurt. Maar de snelheid zou verder wel goed moeten zijn. Ik zie dat je de Wifi Tuner hebt doorlopen. Mijn systeem geeft aan dat je op dat moment de optie kreeg voor een gratis wifimonteur. Klopt dat? En is die ook geweest? Zo niet, dan raad ik je eigenlijk aan om de Wifi Tuner nog een keer te doorlopen en de monteur te laten komen.

Reputatie 2
Badge

Dag Erik, monteur is ff geen optie, moet ik weer vrij voor nemen en ik denk dat dat niet zoveel oplost. Denk dat ik het maar zo moet doen. Ff uit- en inloggen, dan pakt hij de juiste versterker wel.

Reputatie 7
Badge +30

Goed, dan laten we het eerst zo. Mocht je in het nieuwe jaar ergens wat ruimte hebben kan je alsnog de monteur via de Wifi Tuner eens laten komen.