Vraag

WiFi signaal slecht, maar hoger met Bluetooth uit

  • 15 April 2021
  • 3 reacties
  • 175 keer bekeken

Een raar probleem. Mijn WiFi signaal wordt regelmatig verstoort en soms valt mijn WiFi snelheid helemaal weg. WiFi gebruik ik op mijn telefoon, mijn andere apparaten zijn bekabeld. Als ik snelheid verlies maar daarna mijn Bluetooth op mijn telefoon (IPhone IOS 14) uitzet, dan haal ik weer een normale WiFi snelheid. Staat Bluetooth aan dan zakt mijn snelheid met 70%. Heeft iemand een suggestie? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Frank Overveen! Ik werd nieuwsgierig van je vraag en ben even op onderzoek uitgegaan. Daaruit is gebleken dat in veel gevallen het probleem opgelost kan worden door het wifi kanaal te wijzigen of de netwerk instellingen van je telefoon te resetten. Voor de eerste mogelijke oplossing kan je gewoon gebruik maken van de servicetool van KPN op onze website. De 2e mogelijke oplossing is iets lastiger en kan er ook voor zorgen dat de opgeslagen wifi wachtwoorden worden gewist. Let daar dus wel op. Het wissen van de netwerk instellingen kan je doen door binnen “Instellingen” naar “Algemeen” te gaan. Daar heb je de optie “Herstellen” waar je uiteindelijk “Netwerk instellingen herstellen” zal vinden. Laat je even weten of een van deze 2 opties het probleem verholpen heeft?

Hallo Bram, klopt het herstellen van de netwerkinstellingen op de iPhone werkt, daarna weer normale snelheid. Het nadeel is alleen dat dit dan wel om de paar weken opnieuw moet gebeuren. Is er iets meer bekend waardoor dit probleem optreedt? Bestaat er een meer permanente oplossing? 

Reputatie 7
Badge +17

Het probleem lijkt te zijn dat zowel de wifi als de Bluetooth de 2,4 GHz-band delen. Dit zou je op kunnen lossen door het apparaat exclusief met 5,0 GHz te verbinden of de Bluetooth uit te zetten. Het is sowieso verstandig om de Bluetooth uit te hebben staan zolang je niet actief een apparaat ermee verbonden hebt. Het zorgt dan dat je de storing met de wifi niet hebt én het scheelt batterij.