Beantwoord

WiFi thuis via een app uitschakelen

  • 29 September 2019
  • 6 reacties
  • 8078 keer bekeken

Hallo,
kan ik, als ik bijvoorbeeld aan het werk ben, via een app mijn wifi uitschakelen op afstand? Zodat mijn tieners niet blijven staren op het scherm. Of kan ik via een computer op mijn werk inloggen op mijn kpn om wifi uit te zetten voor thuis?
icon

Beste antwoord door RBxx 1 October 2019, 16:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Nee. Dat kan niet. Gelukkig niet.
Reputatie 7
Hoi @bosmeisje, dat je ze niet te lang naar een scherm wilt laten staren kan ik me wat bij voorstellen. Op afstand is het niet mogelijk om instellingen in de Experia Box te wijzigen, daar is geen app of andere optie voor. Als je wilt dat ze geen gebruik kunnen maken van de WiFi zou je dat handmatig in de modem uit kunnen zetten als je weggaat, en weer aanzetten als je thuiskomt. Dat is wat omslachtig, maar het is de enige manier waarop het mogelijk is 🙂
Bij een geschikt modem, o.a. de V10, kun je instellen wanneer de WiFi aan en uit mag/moet zijn.
Reputatie 7
Badge +21
Alleen als je een Experia Box v10 hebt, zou je de ECO modus kunnen gebruiken, waarmee je de Wi-Fi op vooraf ingestelde tijden automatisch kan in- en uitschakelen. Moeten ze natuurlijk niet bij de Box kunnen komen, er zit een schakelaar op waarmee ze de ECO mode handmatig uit kunnen zetten.

oke, alvast dank voor jullie reacties.
Reputatie 7
De eco-stand is een goede toevoeging inderdaad, daarmee zal je dit van te voren kunnen instellen. Op afstand kan je dat niet aanpassen maar als je weet wanneer je weg bent kan je dat alvast voorbereiden 🙂