Vraag

Wifi tijdelijk blokkeren en blokkeren voor specifieke apparaten

  • 4 July 2021
  • 38 reacties
  • 3583 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik zou graag het wifi signaal willen blokkeren op bepaalde momenten of voor bepaalde apparaten. Ik heb een experia v10 en 3 superwifi punten in huis (ivm slecht signaal op de bovenste verdiepingen anders).

De wifi werkt perfect, maar zou het graag willen blokkeren op bepaalde tijden, of voor bepaalde apparaten.

Ik heb al best wel wat gelezen op dit forum, maar heb geen antwoord kunnen vinden wat relateert aan mijn situatie (ecomodus werkt niet met superwifi, macadres blokkeren is behoorlijk omslachtig). Als er geen oplossing voor is, zit mijn vrouw er zelfs aan te denken naar een andere provider over te stappen, wat ik erg jammer zou vinden, gezien we erg tevreden zijn met KPN. 

We zitten nu nog op een reguliere aansluiting. Inmiddels is er ook glasvezel in huis begrijp ik. Maakt dat nog verschil?

Alvast bedankt voor alle reacties, 

BdK

*Admin: titel aangevuld voor een betere vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

38 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u de scheduler op de SuperWiFi's geprobeerd? 

Dat werkt niet?

Hoe kom ik daar? En groen betekent in dit geval dat het wifi signaal actief is? (Je weet maar nooit)

Reputatie 7
Badge +24

Hoe kom ik daar?

Inloggen op http://192.168.2.151, lukt dat? Kunt u die pagina openen? 

En groen betekent in dit geval dat het wifi signaal actief is? (Je weet maar nooit)

Ja... groen is actief.

Nee, site is niet bereikbaar wordt aangegeven

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Inloggen op de Experiabox via http://192.168.2.254. Dat lukt wel? Dan kunt u daar bij de aangesloten apparaten de SuperWiFi's vinden?

Ja, dat lukt wel. Het heeft inderdaad een ander adres staan daar.

Ga ik daar eens snuffelen. Als ik die instel, is dan de wifi van de experia box ook uitgeschakeld? Of moet dat nog apart?

Laatste vraag, het is nog niet mogelijk om dit per apparaat (laptop, tv, ipad, etc) in te stellen? Of moet ik dan een andere box hebben? En is het mogelijk om de box via kpn te veranderen?

Ohw, en allerlaatste vraag, dit hoeft alleen op de main superwifi gedaan te worden? Of bij alle 3?

Reputatie 5
Badge +6

Mocht je inderdaad de Super wifi’s hebben aangesloten op de Experiabox dan is het wifi lampje inderdaad uit, omdat de Super wifis dan die taak overnemen. Je kan deze overigens beheren via de KPN Thuis app 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/kpn-thuis-app.htm

Reputatie 7
Badge +24

Als je een v10 hebt en je gebruikt SuperWiFi's, dan is als het goed is het WiFi op de v10 uit.

 

Heel hartelijk dank allemaal.

Nu heb ik alleen nog 1 probleem. Ik probeer opnieuw in te loggen op de superwifi, maar na invoeren wachtwoord blijft hij hangen. Ik kom er dus niet meer in en heb wel gewoon verbinding met de wifi nu.

Het lijkt ook niet altijd te werken. Gister heb ik een aanpassing doorgevoerd dat de wifi uitgeschakeld moet worden op een bepaald tijdstip, ook doorgevoerd, maar had op dat tijdstip nog wel wifi. Hoe kan ik dat oplossen?

 

Mocht je inderdaad de Super wifi’s hebben aangesloten op de Experiabox dan is het wifi lampje inderdaad uit, omdat de Super wifis dan die taak overnemen. Je kan deze overigens beheren via de KPN Thuis app 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/kpn-thuis-app.htm

Maar daar kan ik geen tijdschema instellen of inloggen op de siperwifi. Ik heb het tenminste niet vinden. Ik kan ook de wifi niet zomaar uitzetten daar geloof ik 

Reputatie 7
Badge +24

Heel hartelijk dank allemaal.

Nu heb ik alleen nog 1 probleem. Ik probeer opnieuw in te loggen op de superwifi, maar na invoeren wachtwoord blijft hij hangen.

U heeft dit inlog formulier? 

Ik heb nog nooit gehoord dat da blijft hangen.

Heel hartelijk dank allemaal.

Nu heb ik alleen nog 1 probleem. Ik probeer opnieuw in te loggen op de superwifi, maar na invoeren wachtwoord blijft hij hangen.

U heeft dit inlog formulier? 

Ik heb nog nooit gehoord dat da blijft hangen.

Ja, via de telefoon (meerdere, ook van mn vrouw). Laptop gaat wel goed nog. Via telefoon lukt het heel af en toe om er op te komen.

 

Maargoed, het lijkt dus soms ook niet te werken. Heb ingesteld dat ie het vanmorgen om 7 uur tot 8 uur niet zou doen, superwifipunten gereset via de app, maar nog altijd wifi die periode. En wifi-planner staat op ingeschakeld

Reputatie 7
Badge +24

Waarom SuperWiFi punten gereset? Dan is die alles weer vergeten.

Dit staat er:

 

Op basis van punt 5 en het voorbeeld heb ik de wifi superpunten opnieuw laten opstarten.

Helaas zonder resultaat dus. Had dat niet gemoeten dan? Pakt het wifi punt automatisch wijzigingen in het schema mee?

Reputatie 7
Badge +24

Van forceren is geen sprake. Gewoon instellen. En daarna niet resetten.

Van forceren is sprake als WiFi op de SuperWiFi's uit is vanwege het tijdschema en je wilt dan onmiddellijk weer WiFi hebben. Dan ga je forceren dmv een reset.

Ik vermoed dat deze tekst uit het engels vertaald is. En dat het in de originele Engelse tekst wat meer logischer onder elkaar staat.

Ok, dus als ik nu alles opnieuw bevestig / opsla, zou het allemaal weer moeten werken dus begrijp ik?

Goedemorgen Nick,

Ik wil je al hartelijk danken voor alle hulp op dit onderwerp. 

Alleen vandaag de proef op de som genomen om te kijken of het werkt. Helaas werkt de scheduler niet. Mijn instellingen zijn nu zo:

 

Volgens de schedule zou ik nu geen wifi hebben. Helaas heb is dat er dus wel, wat ook in de foto te zien is. Dit schema is gister opgeslagen en heb ook niet meer aan de superwifi punten gezeten.

Wat doe ik nu nog verkeerd?

Reputatie 7
Badge +24

Staat WiFi op de Experiabox uit?

 

 

 

Gistermiddag, toen ik het heb ingesteld wel. Vanochtend niet meer gekeken (ben nu op werk).

Als dat lampje brand, wat moet ik dan nog extra doen?

Net bevestiging gekregen dat het lampje uit staat, dus zoals in de foto

Staat WiFi op de Experiabox uit?

 

 

 

Ik heb het nu ook zelf kunnen zien en het lampje staat inderdaad uit. Als ik het goed begrijp, moet dat ook zo zijn. Of is het zo dat zodra de superwifi uitschakelt die weer inschakelt?

Heel vreemd dit en ik hoop dat het opgelost kan worden. Weet je misschien nog iets wat ik kan proberen?

@Nick83 hallo Nick, je hebt me al heel erg geholpen, maar vroeg me af of je nog ideeën hebt. Anders ga ik morgen even bellen met de klantenservice. 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +24

Ik hoop dat een KPN medewerker hier op het forum misschien nog een idee heeft.

Ok, snap ik @ kpn, kan iemand hier meedenken :)

Heel hartelijk dank!