Vraag

Wifi v10 valt nog steeds weg, ondanks 4 monteurs

  • 22 September 2019
  • 10 reacties
  • 139 keer bekeken

Hallo. Ik heb ondertussen de afgelopen maanden al 4 monteurs over de vloer gehad om mijn wegvallende wifi te repareren. Helaas valt ook nu (na enkele weken) de verbinding weer weg. Heb de V10 met versie 3.4.
We gebruiken de wifi alleen op de telefoons en de tablet, de rest is allemaal bekabeld. 5ghz en 2.4 ghz apart benoemd, 5 ghz al uitgezet meerdere wifiversterkers (3 stuks, ook bekabeld), maar niets helpt.
Ben zo langerzamerhand radeloos, maar mobiele telefonie en televisie bevallen wel heel goed. Wie kan mij helpen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Zijn die wifi "versterkers" die zwarte Experia WiFi's?
2 ervan wel. De derde is een witte
Reputatie 7
De zwarte Experia WiFi's zetten de wifi van de V10 uit en dus zal je een ander wifi toegansgspunt moeten gebruiken dat de taak van de V10 terplekke over neemt.
Zelf ben ik absoluut geen fan van die Experia WiFi's en ik vraag me ook af of je niet beter af bent zonder die dingen. Zet ze eens uit en zet de wifi van de V10 eens aan.
Wordt de wifi daardoor stabieler?
Helaas niet. Zonder die versterkers is het nog slechter.
Reputatie 7
Helaas niet. Zonder die versterkers is het nog slechter.
Stond de wifi van de V10 wel weer aan?
Wat is de veldsterkte van de wifi op de plek waar jij deze problemen ervaart.
Dit kan je meten met de WiFi Analyzer app voor Android.
Kan je dit doen zowel zonder de Experia WiFi's als met de Experia WiFi's.
Plaats hier eens screenshots van zowel de 2.4GHz band als de 5GHz band.
Nee. Wifi van de V10 staat uit. Ik heb resultaten van de app speedtest die duidelijk laten zien dat de snelheid erg schommelt (zelf binnen 1 minuut). Bedoel je dat je daar screenshots van wilt zien?
Reputatie 7
Nee. Wifi van de V10 staat uit. Ik heb resultaten van de app speedtest die duidelijk laten zien dat de snelheid erg schommelt (zelf binnen 1 minuut). Bedoel je dat je daar screenshots van wilt zien?
Haal die Experia WiFi's uit je netwerk, zet de wifi van jouw V10 AAN en kijk of je wifi dan stabieler is.
Ik zou graag vier plaatjes willen zien van de veldsterkte van jouw wifi zoals aangegeven in mijn vorige bericht. Zie onderstaand voorbeeld.

5GHz:


2.4GHz:

Ik weet dat de monteur de wifi van de router met de laptop heeft uitgezet, maar geen idee hoe ik die weer aan moet zetten. Ik heb er geen verstand van, helaas.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @BMM76, welkom! Ik meng me nog even niet teveel in het gesprek: jullie zijn al goed op weg zie ik. Je kunt inloggen in de Experiabox om de Wifi weer aan te zetten. Hoe dat moet, lees je stap voor stap op onze website. Ik zie overigens dat het ook een hele tijd goed heeft gewerkt, klopt dat? Is er daarna dan iets gewijzigd?
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd zie ik. Laat je het ons weten als we nog iets voor je kunnen doen?