Beantwoord

Wifi valt per uur wel 5 keer weg sinds installatiemonteur is geweest voor vervanging NT

  • 1 February 2022
  • 3 reacties
  • 77 keer bekeken

Afgelopen vrijdag is de monteur geweest omdat ons glasvezelkastje vervangen  moest worden. Sindsdien valt de wifi wel 5 keer per uur weg. Hiervoor hadden we budget, dus ook kpn netwerk en kpn router. Werkte perfect. Nu zijn we rechtstreeks op kpn over gegaan en hebben we continu problemen. Ik heb al via de kpn thuis app de wifi manager gebruikt, alle stappen doorlopen en uiteindelijk gereset via de app. Dit heb ik nu 5 keer gedaan, maar merk totaal geen verschil.. Ik werk thuis dus het is ontzettend vervelend. Tevens valt de sonos ook iedere keer uit tijdens het tv kijken daardoor, waardoor we iedere keer geen geluid hebbe. Er is verder niets veranderd, behalve dus de nieuwe router en de monteur die langs is geweest. Hoe kan dit opgelost worden? 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 4 February 2022, 09:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Claire123, van harte welkom op ons forum! 

Wat rot dat jouw verbinding zo instabiel is, ondanks dat je al van alles hebt geprobeerd. Het gaat puur om wifi lees ik, werkt de verbinding via een internetkabel wel goed? Toen je de Wifi Manager gevolgd hebt. welk eindresultaat kwam daar uit? Er komt altijd een resultaat uit de Wifi Manager rollen. Ik ben daarnaast ook benieuwd naar welk modem je hebt, en of er extra apparatuur aangesloten is? Alle informatie is welkom, zo wordt het voor mij en andere forumbezoekers makkelijker om met je mee te denken. 

Ik weet eerlijk gezegd niet of het ook aan de internetkabel ligt. Het enige dat daarmee verbonden is, is eigenlijk de televisie en boven de extra router. De tv lijkt goed te werken.

Ik heb alleen problemen met teams, daar valt de verbinding iedere keer weg als ik via wifi werk en als we tv aan het kijken zijn, valt het geluid geregeld weg omdat dat via sonos gaat.

Uit de wifi manager kwam dat de snelheid goed was, maar hoger kon. Toen is het aangepast en stond er dat we superwifi punten aan konden schaffen. Vind ik eerlijk gezegd onzin want onze wifi was altijd super goed. Er is niets veranderd aan de hoeveelheid mb/s van het abonnement, enkel de router is van een v10a naar een 12 gegaan.. En de monteur is langs geweest voor een nieuw glasvezelkastje. Sindsdien hebben we continu problemen. Ik heb al gekeken wat het beste kanaal is, adh daarvan kanaal vastgezet om te kijken of dat hielp, hielp niet. Ik heb al 821ax veranderd naar b/g/n/. Alle tips die ik op forums tegenkwam heb ik eigenlijk al toegepast, maar helaas zonder resultaat. Ook het glasvezelkastje opnieuw opgestart.. Ik weet het niet meer. 

Reputatie 7
Badge +19

@Claire123 Dankjewel voor de uitgebreide uitleg! Er schiet me iets anders te binnen. Aangezien je een KPN Box 12 hebt, kan het met de firmwareversie te maken hebben. Er wordt door onze specialisten hard gewerkt aan de nieuwe versie(s) omdat er met voorgaande firmwareversies wat issues waren, zoals verbrekingen in de (wifi) verbinding. Je leest er alle details over in het KPN Box 12 mesh-update topic

Ik raad je aan om jouw firmwareversie te controleren: We hebben een nieuwe versie van de software gemaakt, dit is versie SGEJ10000516. Je kunt controleren of de update gelukt is door in te loggen op je Experia Box en te kijken naar het versienummer van de firmware. Je vindt dit onder de knop ‘My Modem’ op de hoofdpagina van de webinterface.

Als jij een andere versie van de software ziet, dan raad ik je aan om de Experia Box te resetten (stap 2). Op die manier zorg je ervoor dat jouw modem de nieuwste software installeert. De kans is groot dat 't daarna beter met de verbinding gaat. Doorloop daarna nogmaals de Wifi Manager om er zeker van te zijn dat jouw wifi optimaal ingesteld is, aangezien het modem geüpdatet is.