Vraag

Wifi valt steeds uit op alle soorten apparaten

  • 2 October 2020
  • 8 reacties
  • 56 keer bekeken

De wifi valt steeds uit op meerdere verschillende apparaten. Het signaal zelf (4 streepjes) blijft sterk, maar de daadwerkelijke verbinding stopt regelmatig. Zo'n 20-30 keer per dag. De WiFi verbetertool werkt daarom niet.

Als ik browse op internet loopt het constant vast. Zodra ik dan overschakel op bijv. m'n mobiele telefoon naar 4G, werkt het direct weer. Ik zie dit gebeuren op Android telefoons, Apple Iphone en m'n PS4.

Er is al een monteur langs geweest en deze heeft de experiabox v10 vervangen met een nieuwe. Ook heb ik KPN wifi versterkers. Dit heeft allemaal niet mogen baten.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik zie dit probleem bij meerdere mensen op dit forum, maar een oplossing staat er niet bij.

 

Mvg, Michel 


8 reacties

Badge +19

Dat is heel vreemd. Welke experiabox heb je nu? Zijn de wifi versterkers bekabeld aan de experiabox? Gebruik je ergens draadloze verbindingsets?

Beste Joep,

 

Ik heb nog steeds een experia box V10. Deze had ik ook al toen de monteur langs kwam. Omdat hij het probleem niet kon vinden heeft hij deze voor deze zekerheid omgeruild om het daarna een paar weken aan te kijken.

De KPN Wifi versteker is bedraad aangesloten. Dit is overigens net als de KPN TV-ontvangers (woon- en slaapkamer) via het lichtnet gedaan. De WiFi versterker gebruikt dus dezelfde bedrade aansluiting als de tv-ontvangers. Deze TV-ontvangers hebben naar mijn idee minder problemen, maar het komt wél voor. Er zitten geen andere soorten gebruikers op deze wandcontactdozen aangesloten.

 

Zoals gezegd is de WiFi-dekking prima, alleen valt de verbinding zelf steeds uit

Badge +19

Ik was er al bang voor. En ik word hier zo boos om. Deze manier van installeren kan nooit goed werken. Het gebruik van het electriciteitsnetwerk is wat mij betreft sowieso uit den boze maar als het werkt dan is het of Wi-Fi of het tv signaal. 

Het vreemde is dat ik er het eerste jaar dat ik hier woon totaal geen problemen heb ondervonden. Nu al zeker een jaar ellende. 

De reden dat ik het zo gedaan had, was omdat ik in een oud huis woon, waar de telefoonlijn op een rare plek het huis in komt. Als ik fysieke draden wil trekken moet ik óf opnieuw stucen óf draden door de huiskamer en trappengat trekken. 

 

Als ik zou switchen van provider zou ik de coax kabel kunnen gebruiken. Deze komt gewoon bij de meterkast binnen. Maar ik blijf liever bij KPN

Badge +19

Dat kan kloppen. Met de komst van ledlampen, dimmers en telefoonopladers is het moeilijker geworden om het electriciteitsnetwerk te gebruiken voor het transport van data.  Wellicht dat de dvs 1200 werkt maar u krijgt nooit een stabiel netwerk op deze manier.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Me-Shell en welkom hier op het KPN forum :)

 

Goed dat je dit probleem kenbaar maakt, het is natuurlijk lastig werken wanneer de draadloze verbinding zo vaak uitvalt. Zoals @Joep1965 al aangeeft, is het verre van ideaal om de Wi-Fi versterkers aan te sluiten via de draadloze verbindingsset. Welk type DVS heb je in gebruik? Wanneer er geen activiteit is gaan deze apparaten op de energiezuinige stand en moeten ze ook weer 'wakker' worden wanneer er wel activiteit is. Verder moet ik me bij Joep aansluiten; met de komst van bijvoorbeeld dimmers & ledlampen is het gewoon lastiger geworden om het lichtnet te gebruiken voor de transport van data. Nu snap ik ook jouw dilemma heel goed omdat je aangeeft opnieuw te moeten gaan stucen wanneer je kabels wil gaan trekken. Ik kan me echter oprecht goed voorstellen dat je daar niet direct op zit te wachten. Daarom ben ik in eerste instantie benieuwd welk type DVS je in gebruik hebt; mocht het bijvoorbeeld de DVS 200 zijn dan kun je kijken of alles wel/beter werkt wanneer je de DVS 1200 aansluit. 

Goedemiddag @JanZ_ ,

 

Op dit moment gebruik ik de DVS650. Graag zou ik willen proberen of de DVS1200 verbetering geeft.

 

Met vriendelijke groet,

 

Michel

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Me-Shell , de dvs is jouw eigendom dus die kan ik jammer genoeg niet voor je omruilen, het spijt me. Je kunt wel via onze webshop zelf de dvs 1200 bestellen. Als binnen 14 dagen blijkt dat dit niet voor de gewenste verbetering zorgt dan kun je ze retour sturen en krijg je het aankoopbedrag uiteraard weer terug!

Reageer