Beantwoord

Wifi valt steeds weg

  • 9 June 2019
  • 5 reacties
  • 97 keer bekeken

Over de wifi ben ik steeds tijdelijk de internetverbinding kwijkt. De verbinding met de Experiabox lijkt er nog te zijn, echter het internet komt er niet doorheen. Zodra ik een ping uitvoer naar www.google.nl volgt er regelmatig een time out, zelfs vaak achter elkaar. Dit gebeurt ook als ik een ping stuur naar het adres van de router (192.168.2.254). Ik heb met de service tool al een reset en optimalisatie uitgevoerd maar het probleem blijft terug komen. Bedraad gaat alles wel naar behoren. Verder is er de afgelopen tijd niets veranderd wat betreft apparatuur.
Soms lijkt het weer even te werken en dan is het opeens weer mis.
Box:
Arcadyan VGV7519
Firmware Version:02.00.138
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 11 June 2019, 13:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @BerndB, welkom terug! Heel vervelend dit. Heb je de wifituner ook al eens doorlopen? Wat komt daar uit? Merk je deze problemen op al je apparaten of alleen op bepaalde? En op bepaalde momenten?

Wil je ook je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)?
Ja de wifituner heb ik doorlopen. Hierna deed hij het even beter waarna het weer slechter werd. Hetzelfde als na een reset. Ik heb mijn profiel aangevuld.
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt! Ik heb je lijn doorgemeten en zie daar geen fouten. Wat je kunt doen, is zelf een monteur inplannen op onze website. Deze kost in principe vijftig euro, maar mocht blijken dat het probleem toch aan onze kant ligt, zullen deze kosten vergoed worden.
Hllo Marcia,

Dat de lijn in orde is snap ik. Ik had immers al gezegd dat alles vedraad wel werkt. Alles heeft ook altijd goed gewerkt voor de storing. Even een opsomming:
Wifi werkt het met meerdere apparaten slecht (time outs tijdens ping)
Bedraad geen probleem met meerdere apparaten.
De wifi tune tool en factory resets helpen maar tijdelijk
Ik heb ook meerdere kanalen geprobeerd.
Om nou 50 euro neer te leggen voor een storing die op willekeurige momenten opduikt vind ik niet zo prettig.
Aangezien ik zelf jarenlang network engineer bij KPN ben geweest heb ik enigzins kijk op de situatie 😉.

Mmisschien heeft de 2e Lijns support een idee bij deze symptonen. Voor jullie is een modem vervangen vast goedkoper dan een engineer sturen.
Reputatie 7
Badge +30
Ik zal nog eens kijken of ik iets hierin voor je kan betekenen. Normaliter sturen we namelijk geen nieuw modem voor deze zaken. Wil je reageren op het privébericht wat je van me krijgt?