Beantwoord

Wifi valt steeds weg

  • 26 October 2020
  • 22 reacties
  • 171 keer bekeken

Sinds dit weekend valt de Wifi continu weg. Gister hele tijd met medewerker aan de telefoon gezetten. Uiteindelijk alle stappen doorlopen, ook de Experiabox V10 hebben wij gereset. Hij deed het toen 5 minuten goed en daarna weer verdwenen. De medewerker had ook geen idee wat er aan de hand is en wat de reden is. Hoe kan dit worden opgelost ? Systeem is in juni door KPN monteur bij ons geinstalleerd toen werkte alles naar behoren Nu is het drama en wil ik niet steeds bellen naar de klantenservice die het blijkbaar ook niet begrijpen. Hoe kan dit worden opgelost.

Wij hebben veel systemen draaien op deze Wifiverbinding, dit is nu niet mogelijk. Oa.. verlichting etc.

Hoe kan dit snel opgelost worden?

 

Admin: berichten samengevoegd en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 1 November 2020, 16:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Sinds dit weekend valt de Wifi continu weg. Gister hele tijd met medewerker aan de telefoon gezetten. Uiteindelijk alle stappen doorlopen, ook de Experiabox V10 hebben wij gereset. Hij deed het toen 5 minuten goed en daarna weer verdwenen. De medewerker had ook geen idee wat er aan de hand is en wat de reden is. Hoe kan dit worden opgelost ? Systeem is in juni door KPN monteur bij ons geinstalleerd toen werkte alles naar behoren Nu is het drama en wil ik niet steeds bellen naar de klantenservice die het blijkbaar ook niet begrijpen. Hoe kan dit worden opgelost.

Wij hebben veel systemen draaien op deze Wifiverbinding, dit is nu niet mogelijk. Oa.. verlichting etc.

Hoe kan dit snel opgelost worden?

 

Reputatie 2

Het blijkt een veelvoorkomend probleem te zijn.

Het valt mij op dat KPN oorverdovend stil is.

Ik heb een nieuwe V10, en het valt nog steeds weg. Dit weekend internet weer weg, echter WiFi van pre-Superwifi deed het nog wel. Thuisapp van KPN vindt niets meer.

Uit ellende heb ik toch maar glasvezel besteld. Of dat beter wordt weet ik niet, ik heb dan immers de oude WiFi, de superwifi, sonos thuisnetwerk, en de nieuwe met Fritzbox.

KPN laat je horen. Het heeft mij genoeg geld en ellende gekost.

Ik zou even afwachten hoor. Wij hebben glasvezel maar het probleem is onvindbaar.  Echt ellende...de klantenservice meet geen enkel probleem alle stappen die ik doorlopen heb met medewerkers lossen niks op.  Ben veel minuten verder,  veel kosten gemaakt en niks wijzer geworden. Echt ellende......

Reputatie 2

Vanavond valt SuperWiFi weer uit. Sonos ook.

Na gisteravond geleerd dat de oude WiFi nog zou kunnen werken. En ja, wel wigi maar geen sonos, wel tv maar geen gids.

Nu mag de KPN het zeggen. Meer symptomen kan ik niet aandragen. Diagnose aan de KPN.

Het ligt dus, ook, aan de SuperWiFi!!!

Actie!!!!

Hier ook de hele dag geen wifi te vinden. .  Drama.  Vreemd ook dat KPN hier niet op reageert.  Als ze storing hebben snap ik dat maar communiceer daar dan over.  Ik lees veel mensen met deze klachten,  geef dan duidelijkheid over de status.  Jammer dit.....

Badge +19

Hoe werkt de verbinding bekabeld? Is dat wel stabiel? Wordt er gebruik gemaakt van draadloze verbindingsets of andere dingen die data transporteren over het electriciteitsnetwerk?

De verbinding is bekabeld.  Is in juni door monteur geïnstalleerd.  Deed het prima.  Tot  nu.... nu is het over.....wij hebben 2 shuttles van unify hangen zijn ook door monteur bekeken en zijn door prof geïnstalleerd.  Deze shuttles leveren nog wel wifi maar de experiabox niet. Verder gaat er niks over elektranet.

Badge +19

Brandt het wireless lampje op de v10?

Dat lampje knippert blauw 

Badge +19

Blauw??? Ergens gaat iets heel erg verkeerd.  Heb je de v10 al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen zonder dat er iets op aan gesloten is?

Ik heb hem dit weekend samen met de helpdesk wel gereset..... maar toen was alles wel aangesloten. Is dit nog een keer nodig? 

Ik heb tegen helpdesk ook gezegd dat hij blauw knippert. Dat hoort zei hij....

Badge +19

Volgens mij is het enige lampje wat blauw is het eco lampje. Laten we helemaal opnieuw beginnen inderdaad. Dus resetten zonder iets aan gesloten. 

Eccuus ik heb een experiabox v10a. Maar ga hem resetten. 

Badge +19

Graag hoor ik wat er gebeurt.

Dag,

Ik heb denk ik dezelfde problemen. Steeds als ik een reset, dan gaat het wel even goed, maar later valt het weer weg. Zowel kabel internet als wifi. TV blijft het wel doen.

Een maand geleden ook contact over gehad. Toen bleven de problemen weg, tot vorige week.

Ben dus ook benieuwd naar de uitkomsten hiervan.

Gr. Auke

Badge +19

@aukej Ik hoor graag wat er bij jou allemaal aan de experiabox hangt. Ik neem aan ook v10a. Heb je het kabeltje tussen het modem en israpunt al gecontroleerd?

Dag Joep,

 

Ik heb een V10. Daar hangt een switch van tp link aan en drie netwerkkabels naar tv punten in het huis.

 

Gr. Auke

 

Heb zojuist alles losgekoppeld en reset gedaan.  Nu heb ik niks meer....... ook geen bedraad internet meer. 

 

Na het rood/groen knipperen lijkt hij nu op groen te blijven.  Wifi knippert blauw maar is nog altijd niet bereikbaar.  Heeft tot nu toe geen positieve verandering opgelevert.

Ik ben gaan inloggen via de admin op de experiabox. Daar ben ik via tab WLAN  onderaan naar 'wifi defaults'  gegaan.  Vervolgens aangeklikt dat dit akkoord is.  Nu is de wifi weer zichtbaar...... ben benieuwd voor hoe lang. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben er wel hoor. Wegvallende WiFi dus. Dat is zeker irritant. Ik wil je aanraden om de tips voor wegvallende WiFi nog eens door te nemen. Hopelijk zorgt dat voor verbetering.Â