Vraag

Wifi valt vaak weg als de tv aanstaat

  • 13 March 2024
  • 8 reacties
  • 88 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem. WIFI valt weg (of beter gezegd blokkeert) als de TV aangaat. Behoorlijk frustrerend. De enige manier om het werken te krijgen is de settop box van de TV van de kabel te halen en ook op de WIFI te zetten. Dan werkt het een stuk beter. Maar ja dan is zappen op de TV ineens weer heel traag.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt


8 reacties

Hoi @Gooi . Zit jij op glasvezel of op koper?

Ik zit op glasvezel en ben het probleem nu zo zat dat ik van het KPN abo af wilt.

Ik heb alles geprobeerd, andere configuraties van het netwerk, geen access points maar repeaters, andere kanalen i.v.m. mogelijke storing van de buren, alle access points op hetzelfde protocol zetten, De TV box direct  op de KPN modem/router, etc.  maar als de de tv aangaat gaat het internet steigeren.  Het wordt traag of blokkeert.

Ik ben het zat en wil van mijn abo af.

 

Daar kan ik je niet bij helpen. Dat moet via de afdeling annuleringen ( 0800 0402)

 

Maarrr. als jij de hoop nog niet helemaal verloren bent, we kunnen er best nog even naar kijken. Want het hoort gewoon goed te werken,. Zeker als je een glasvezel verbinding hebt. 

Wat wil je weten om het op te lossen.?

Ik gebruik een KPN modem in de meterkast met daaraan twee AP van Asus (bedraad). Als ik het installeer lijkt het goed te zijn ook volgens the KPN app (hoewel de WIFI connectie met een Iphone veel slechter is dan met ander apparaten), maar het internet wordt onbetrouwbaar/loopt vast als de TV aangaat. De TV hangt aan een AP. Als ik de AP omzet naar Repeater (zodat ik de TV rechtstreeks aan het KPN modem hang) gaat de snelheid van de WIFI behoorlijk omlaag maar wordt het probleem ook niet echt opgelost. Als de tv aangaat wordt het internet nog steeds onbetrouwbaar/loopt vast (maar iets minder lijkt het).

Het werkt niet goed op WIFI6 niet op WIFI 5, niet als ik alle kanalen wijzig omdat bijvoorbeeld buren op dezelfde kanalen zitten etc.

 

Reputatie 7

Als jij jouw TV+ Box met een netwerkkabel op zo"n Asus AP aansluit en live naar NPO 1 kijkt staat er dan rechtsonder in de informatiebalk het tekst LIVE of de tekst Live?

Welk type AP's van Asus gebruik je en via welke poort van de Asus zijn deze met een LAN poort van de Experia/KPN Box verbonden?

De televisie (en het hele netwerk) staat nu weer op Ziggo (in verband met thuiswerken).  De eerste vraag kan dus ik niet beantwoorden (in ieder geval niet snel). Daar moet ik een juist moment en tijd voor vinden

Ik gebruik twee RT-AC68U Asus routers in Access point modus. Deze zijn met de LAN van de KPN box verbonden met de LAN poort van de AP. (de gele en in de eerste maar dat zou niet uit moeten maken).

Reputatie 7

Ik gebruik twee RT-AC68U Asus routers in Access point modus. Deze zijn met de LAN van de KPN box verbonden met de LAN poort van de AP. (de gele en in de eerste maar dat zou niet uit moeten maken).

Dus je hebt een LAN - LAN verbinding tussen twee routers?

Dat is vragen om problemen. Je moet een router altijd met zijn WAN poort op het bovenliggende netwerk aansluiten, nooit met één van zijn LAN poorten.

Ik denk idd dat je even moet omkatten, @Gooi . Goede kans dat het daar véél beter van wordt. 

Reageer