Vraag

Wifi valt vaak weg per dag met kpn box 12

  • 14 March 2021
  • 12 reacties
  • 91 keer bekeken

Beste Kpn,

Ik heb per dag vaak last van wegvallende Wifi. Wat kan ik doen om dit te verhelpen of is er iets wst jullie kunnen doen om dit te verhelpen?

Alvast bedankt. 

Mvg, Bert


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Badge +19

Wst is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem? Gebruik je dit soort dingen?

 

Ik gebruik een set devolo powerplug adapters zonder wifi functie. Deze zijn enkel voor bedraad internet.

Verder als ik een wifi speedtest doe haal ik minimaal 20mb in het huis.

Badge +19

Welke snelheid haal je als je meet met een bekabelde pc of laptop?

Dan haal ik 80mb. En met wifi haal ik soms 65 mb.

Badge +19

Wil je testen zonder het gebruik van de Devolo's? Verwijder ze ook bij het modem en kijk het een dag aan. Het zijn zo vaak de boosdoener bij dit soort soort problemen. 

Hoi @Bert3000 . Welkom op het forum.

Mocht je nog andere tips willen voor het verbeteren van jouw wifi hebben we ook dit topic:

 

Ook met het verwijderen van de powerplugadapters blijft het wifi signaal wegvallen. Ik lees op internet dat dit modem vaker last heeft van onderbrekingen. 

Kan er bij mij getest worden hoeveel onderbrekingen er per dag zijn en waar die onderbreking zit.

Alvast bedankt.

Mvg, Bert 

Hoi @Bert3000 . Dat wil ik graag voor je controleren. Kun jij je profiel aanvullen  en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Ik heb m'n profiel aangepast. 

@Bert3000 De toevoer van je signaal is stabiel. Tot het modem lijkt het dus goed te gaan. 

Dat zegt nog niet zoveel of de wifi. Heb jij ook de mogelijkheid om bekabelde versterkers te plaatsen? Zo ja, kun je er twee van mij krijgen.

Voorwaarde is wel dat ze bekabeld aangesloten worden en op tactische plekken in jouw woning neergezet worden.

Reputatie 6
Badge +9

@Bert3000 

Kijk eens even naar je logs en maak eens een screenshot !!

Kun je die hier laten zien ?