Beantwoord

Wifi valt weg bij 5 á 7 meter afstand van versterker

  • 4 May 2024
  • 5 reacties
  • 70 keer bekeken

Hi

Mijn wifi valt de hele tijd weg. 2 weken geleden is er nog iemand langs geweest en toen bleek onze modem stuk. nu dus nieuwe modem en 3 wifi versterkers. Toen man wegging heeft het 1,5 week goed gewerkt en nu weer niks. Behalve als we naast de wifi versterker op de gang zitten. 5/7 meter er vandaan is al bagger wifi.

ik heb de wifimanager al heel vaak gedaan. Heeft iemand nog een idee

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 7 May 2024, 15:56

Bekijk origineel

5 reacties

Het klopt wel ongeveer. 

Bereik 5 Ghz inderdaad tot 5 meter 100 %. Daarna snel afnemend. 

2.4 Ghz wifi komt verder. Wel tot 12 meter.

Gebruik wifi versterkers in de ruimten waar je wifi wilt. Dan zitten er ook geen muren tussen. 

Hi 

dank je. Kan ik dit makkelijk omzetten naar 2,4? #digibeet 😂

Reputatie 7
Badge +11

Welk merk en type modem heb je en welk type wifipunt? @SuzanneLi 

 

Hi 

dank je. Kan ik dit makkelijk omzetten naar 2,4? #digibeet 😂

In principe staan beide opties standaard aan omzetten kan niet, wel kan 5 ghz worden uitgeschakeld in de KPN modem/router.

Normaal gesproken hoort een aparaat zelf te schakelen tussen 5 ghz en 2,4 gebaseerd op de kwaliteit van de verbinding, helaas werkt dat niet altijd optimaal.

 

Met de Box 12 hier toch wel meer dan 5 meter prima werkbaar signaal via 5 ghz het kan ook aan de antenne in het apparaat liggen waar mee wordt gewerkt.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @SuzanneLi, welkom op onze community! Je experiabox zendt altijd beide netwerken uit. Je apparaat zou automatisch ook degene met de beste verbinding moeten pakken.
We hebben hier ook nog wel een handig topic over!

 

Reageer