Beantwoord

Wifi valt weg terwijl ik vlakbij de modem zit

  • 30 December 2020
  • 14 reacties
  • 804 keer bekeken

Badge

Ik merk de laatste tijd regelmatig dat de wifi verbinding op mijn laptop opeens wegvalt. Erg vervelend, want ik volg een opleiding waarbij ik online materiaal raadpleeg en gebruik en dit loopt dan telkens vast. Ik heb mijn verbinding al gecontroleerd, mijn modem is gereset, en het enige andere apparaat dat met de modem verbonden is op zo'n moment is mijn telefoon, die ik dan meestal naast me heb liggen en niet gebruik. Ik zit op zo'n moment in mijn woonkamer op nog geen 2 meter afstand van de modem, dus het kan niet liggen aan de afstand of tussenliggende ruimtes die kunnen storen. Hoe kan ik dit verbeteren?

icon

Beste antwoord door tonymelony 30 December 2020, 23:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Op het moment dat je wifi wegvalt, heb je dan wel nog wifi op je telefoon ?

Wat heb je voor modem ?

Valt je wifi weg of compleet internet ?

Je kunt eventueel een UTP kabel in je router steken en verbinden met je laptop, om te kijken of het dan wel stabiel blijft aangezien je nog geen 2 meter van je modem af zit.

Badge

De wifi op mijn telefoon geeft dan geen foutmelding, maar is op zo'n moment soms wel trager.

Ik heb een Experia box (weet niet of je dat bedoelt?).

Reputatie 6
Badge +9

De wifi op mijn telefoon geeft dan geen foutmelding, maar is op zo'n moment soms wel trager.

Ik heb een Experia box (weet niet of je dat bedoelt?).

Ja modem (Experiabox) whatever !! Wat is het voor type ?

 

Badge

Ja modem (Experiabox) whatever !! Wat is het voor type ?

 

Waar zie ik dat?

Badge

v9?

Reputatie 6
Badge +9

Ja V9

Badge

Witte v9

Reputatie 6
Badge +9

Heb je deze gereset naar de fabrieksinstellingen met een puntig voorwerp aan de achterkant of heb je alleen de spanning er af gehaald ?

 

Badge

Reset via online troubleshoot en reset door stroomverbinding te onderbreken.

Reputatie 6
Badge +9

Je zou nog eens met een paperclip of iets anders puntigs de reset kunnen indrukken (F) tot dat power lampje rood wordt (loslaten) en opnieuw laten opstarten. Let wel !! de box werkt dan weer met de fabrieksinstellingen. Je moet dan dus ook op je laptop weer het wachtwoord invullen wat achter op de box staat.

Wil je dat niet doen dan sluit eens een UTP kabel aan tussen je laptop en de V9.

Badge

Dank je, ik zal dat de komende dagen es proberen.

Reputatie 6
Badge +10

Hi @Jolanda84, goed dat je jouw vraag hier stelt. Het is erg lastig om een opleiding te volgen als de wifi steeds wegvalt. Ik zie dat @tonymelony je al op weg heeft geholpen, waarvoor dank. :relaxed: Hebben de tips van Tony het probleem ook verholpen? Mocht je nog problemen ervaren, dan kun je nog onze Wifi Manager doorlopen. Deze optimaliseert de wifi verbinding en als blijkt dat dit niet voldoende is, dan zal aan het einde ook vervolgstappen aanbieden.

Reputatie 6
Badge +10

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Badge

Hi @Jolanda84, goed dat je jouw vraag hier stelt. Het is erg lastig om een opleiding te volgen als de wifi steeds wegvalt. Ik zie dat @tonymelony je al op weg heeft geholpen, waarvoor dank. :relaxed: Hebben de tips van Tony het probleem ook verholpen? Mocht je nog problemen ervaren, dan kun je nog onze Wifi Manager doorlopen. Deze optimaliseert de wifi verbinding en als blijkt dat dit niet voldoende is, dan zal aan het einde ook vervolgstappen aanbieden.

Hi, ik heb de Wifi Manager al doorlopen maar die geeft alleen aan dat ik een wifi-versterker kan aanschaffen. Dat lijkt me een beetje dubbelop voor in de woonkamer, waar mijn modem ook staat. De laatste tijd doet het probleem zich minder voor, dus ik hou het even in de gaten. Bedankt in ieder geval!