Vraag

Wifi verbeterd? Lijkt alleen maar minder te zijn geworden

  • 15 October 2021
  • 4 reacties
  • 45 keer bekeken

Afgelopen jaar heb ik twee keer bericht gehad dat kpn het wifi netwerk bij ons in de buurt zou verbeteren...nou wat je noemt.

Vanaf die tijd is het nagenoeg niet meer mogelijk om buiten wifi te gebruiken zonder de schuifpui en de meterkast deur open te zetten Tevens is het nagenoeg niet meer mogelijk om nog diensten te streamen waarvoor we wel betalen.

Heb al verschijdene keren de wifimanager doorlopen maar kom alleen uit bij het kopen van extra wifiversterkers.

Mijn huis en aansluitingen zijn niet veranderd rara wat hebben jullie tijdens het "verbeteren" precies gedaan?

Ben jarenlang tevreden geweest meďe omdat klachten in het verleden via chat werden opgelost nu blijkbaar via een forum .... ik ben benieuwd of ik op zoek moet naar een nieuwe aanbieder.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Badge +19

Laten we voorop stellen dat niet het Wi-Fi netwerk wordt verbeterd maar het netwerk. Wi-Fi is iets wat na het modem komt en daar heeft kpn geen invloed op. Het Wi-Fi signaal kan verstoord worden door bijvoorbeeld buren die een Wi-Fi versterker hebben met een hoog vermogen. Als je wifi bij provider a skechrs us dan is dat ook bij provider b het geval. Laten we bij het begin beginnen.  Hoe is de snelheid en de stabiliteit met een bekabelde pc of laptop? Ervaar je daar ook problemen mee?

Beste Joep 1965,

 

Bekabeld is alles ok ook de tv geeft geen problemen,

Echter wifi (wat altijd goed gewerkt heeft) en streamen geeft problemen.

 

 

Badge +19

Dat eerste is al fijn om te horen. Het wordt steeds drukker in de lucht met Wi-Fi.  Met alleen een modem ga je het tegenwoordig niet meer redden. De 2.4GHz band is gewoon overvol en de 5 GHz heeft maar een kort bereik. Je zal dus aan de slag moeten met Wi-Fi versterkers.  Doe de Wifimanager een keer om je Wi-Fi te optimaliseren.  Als het mee zit krijg je een heel mooi aanbod om Wi-Fi versterkers te kopen tegen een zeer aantrekkelijke prijs.  Probeer het en laat even weten of je er wat mee kan. 

Goedemorgen Joep,

 

Ik krijg nu een downloadsnelheid van 22 mb sec. (8 uur s ochtends ) ik wil het vanmiddag nogmaals proberen dan ligt de snelheid waarschijnlijk lager.

Wat betreft de drukte van het wifinetwerk daar kan ik me iets bij voorstellen.

Ik wacht vanmiddag even af en ga dan kijken of ik de versterkers bestel.

Ik laat t nog even weten.

 

Tot zover  bedankt.